رکورد ۳۷ ساله تورم در اسپانیا

تورم در اسپانیا به بالاترین حد خود در ۳۷ سال گذشته رسید.
کد خبر : ۱۳۴۲۱۸
تورم

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، آمارهای رسمی نشان داد که نرخ تورم سالانه در ماه گذشته از ۱۰ درصد عبور کرد. داده های اولیه موسسه ملی آمار (INE) نشان داد که اسپانیا بالاترین تورم خود را از ماه آوریل ۱۹۸۵ به ثبت رسانده  و از ۸.۷ درصد در ماه قبل به ۱۰.۲ درصد در ماه ژوئن رسیده است.


 این قرائت بیشتر از پیش بینی  ۹.۰ درصد تحلیل گران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز بود. داده‌های INE نشان داد که تورم اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را از بین می برد، از ۴.۹ درصد در ماه قبل به ۵.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که بالاترین میزان از ماه آگوست ۱۹۹۳ است. به گزارش رویترز، نادیا کالوینو، وزیر اقتصاد هفته گذشته به پارلمان گفت: اخبار چند هفته اخیر مثبت نیست، کاهش صادرات گاز و نفت روسیه باعث تسریع افزایش قیمت انرژی شده است.


موسسه ملی آمار نشان داد که افزایش بی سابقه تورم در اسپانیا عمدتا به دلیل افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی و سوخت بوده است همچنین هزینه های هتل ها، کافه ها و رستوران ها که همگی از سال گذشته افزایش یافته اند، بر افزایش قیمت های مصرف کننده تأثیرگذار است. افزایش هزینه های زندگی در اسپانیا، این دولت را تحت فشار قرار داده است. هفته گذشته، نخست وزیر پدرو سانچز، دومین سری اقدامات مربوطه به ارزش ۹.۴۵ میلیارد دلار را در تلاش برای مهار تورم تصویب کرد. نخست وزیر گفت: افزایش قیمت مصرف کننده نشان دهنده شدت وضعیت موجود است و ما اقدامات مناسبی انجام می دهیم.

برچسب ها: اسپانیا تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر