09 بهمن 1395 - 18:11
دکتر واعظی:‌

نقش پست بانک در توسعه‌ طرح‌های اشتغال‌زائی روستائی

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام بر نقش مؤثر و توسعه‌ای پست‌بانک‌ایران در کسب و کارهای خرد و طرح‌های اشتغالزائی تأکید کرد.
کد خبر : ۱۵۸۵۴
 نقش پست بانک در توسعه‌ طرح‌های اشتغال‌زائی روستائی

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران، محمود واعظی اظهارداشت:‌ هدف بانک‌ها بویژه پست‌بانک‌ایران از حضور در روستاها و مناطق محروم، ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک،‌ حمایت از طرح‌های توسعه‌ روستائی در بخش‌های دامداری و کشاورزی در راستای اشتغال‌زائی و جلوگیری از مهاجرت معکوس روستائیان به شهرهاست.


وی عنوان کرد: پست‌بانک‌ایران بعنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT بایدبا حمایت از کارآفرینان این حوزه و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کند.


فرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران نیز در این جلسه ضمن اشاره به تدبیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبیین نقش حاکمیتی برای این بانک گفت:‌ هدف پست‌بانک‌ایران توسعه کسب و کارهای خرد و اشتغالزائی در مناطق روستائی و محروم است.


وی افزود: در راستای این مهم، این بانک بعنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT و IT یک نهاد مالی، نقش حمایتی و تأمین مالی این حوزه‌ها را در چارچوب قوانین برعهده خواهد داشت.


فرحی در ادامه ضمن اشاره به حضور فراگیر این بانک درسطح کشور عنوان کرد:‌ طی یک‌سال گذشته 80 هزار فقره تسهیلات خرد درسطح روستاها پرداخت کرده که هدف از آن حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی این مناطق بوده است.


وی افزود: پست‌بانک‌ایران با تجهیز باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی و بروزرسانی نرم‌افزارها و خدمات بانک شاهد ترویج فرهنگ بانکداری الکترونیک در مناطق کم‌برخوردار و روستائی جهت رفاه و آسایش روستائیان و جلوگیری از ترددهای غیرضرور آنان هستیم.


فرحی درپایان اظهارداشت: ‌این بانک در راستای رسالت خود و برای حمایت از طرح‌های حوزه‌های IT و ICT درصدد است جهت تأمین مالی با همکاری صندوق توسعه ملی و سایر منابع تجهیز شده، عاملیت طرح‌های بزرگ را پذیرفته و حمایت کند.


همچنین در این جلسه نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فناوری اطلاعات و معاون عمرانی استان هریک ضمن بیان مطالبی درخصوص ارائه خدمات پست‌بانک‌ایران در سطح کشور از اقدامات این بانک در راستای نصب دستگاه های Cashless و استقرار دستگاه‌های خودپرداز سیار در ایام اربعین حسینی و ارائه خدمات بانکی به زائرین حسینی گزارش‌هائی را ارائه نمودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها