20 بهمن 1395 - 08:44
مدیر روابط عمومی بانک مسکن معرفی کرد:

استان های پیشرو در پرداخت تسهیلات خرید مسکن

مدیر روابط عمومی بانک مسکن، استان های پیشرو در پرداخت تسهیلات خرید مسکن را معرفی کرد.
کد خبر : ۱۶۲۴۹
استان های پیشرو در پرداخت تسهیلات خرید مسکن

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، مسعود ایزدی با بیان اینکه عملکرد 31 استان کشور در سال جاری به لحاظ نحوه پرداخت تسهیلات خرید مسکن، مورد سنجش قرار گرفته است، افزود: طی 9 ماه اول امسال، در سه استان کشور، تسهیلات خرید مسکن با بیشترین استقبال از سمت متقاضیان خرید مسکن قرار گرفت.


ایزدی افزود:: در استان های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و اردبیل طی 9 ماه اول امسال، حجم پرداخت تسهیلات خرید مسکن از نظر تعداد با بیشترین رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مقایسه با سایر استان ها، روبرو شد.


مدیر روابط عمومی بانک مسکن تاکید کرد: در استان سیستان و بلوچستان، تعداد خریداران مسکن دارای تسهیلات از بانک مسکن در 9 ماه اول امسال بیش از 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرد. در این استان، طی 9 ماه اول امسال 259 فقره تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شد.


ایزدی گفت: همچنین در استان کرمانشاه نیز میزان پرداخت تسهیلات خرید مسکن در این مدت نزدیک 40 درصد افزایش پیدا کرد.


 وی افزود: در استان اردبیل نیز تعداد تسهیلاتی که در 9 ماه اول امسال توسط بانک مسکن به متقاضیان خرید خانه پرداخت شد، بیش از 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال 94، افزایش پیدا کرد.


ایزدی در ادامه، به پایگاه خبری بانک مسکن گفت: عملکرد استانی تسهیلات خرید مسکن بیانگر آن است که بانک مسکن به عنوان راهبر مالی سیاست های دولت در بخش مسکن، توانسته «تحرک بخشی به بازار مسکن سایر شهرهای کشور» را محقق کند و از تمرکزگرایی در تهران بکاهد.


به گفته مدیر روابط عمومی بانک مسکن در 9 ماه اول امسال، میزان رشد چشمگیر پرداخت تسهیلات خرید مسکن در استان های مختلف از یک سو و رشد معاملات ملک در مناطق شهری مختلف، مشخص شده اهداف دولت مبنی بر توسعه شهرهای کوچک و پرظرفیت، به نوعی محقق شده است.


در بین 31 استان کشور، هر چند در تهران و البرز بیشترین تسهیلات خرید مسکن طی سال جاری پرداخت شده است اما میزان رشد تسهیلات پرداختی در استان های دیگر از جمله سه استان گفته شده، بیش از میزان رشد تسهیلات پرداختی در تهران بوده است.


در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، عدم توازن جمعیتی بین شهرهای مختلف کشور، تا حدودی برطرف خواهد شد.


مدیر روابط عمومی بانک مسکن در این باره گفت: طی 9 ماه اول امسال در استان تهران بیش از 40 هزار فقره انواع تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شد. در استان البرز نیز 6 هزار و 583 فقره انواع تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان ارایه شد.


این در حالی است که در سایر استان ها، تعداد تسهیلات پراختی بعضاً کمتر از 1000 فقره بوده است.


در کل شهرهای کشور، کارنامه پرداخت تسهیلات خرید مسکن طی ماه های گذشته از سال جاری، رشد بیش از 20 درصدی را به لحاظ تعداد، نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان می دهد.


مدیر روابط عمومی بانک مسکن اظهار امیدواری کرد: میزان استقبال از تسهیلات بانک مسکن به خصوص تسهیلات خرید و البته تسهیلات ساخت، به تدریج از اوایل سال آینده، افزایش پیدا کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر