27 مرداد 1395 - 10:04

سهامداران عملکرد سال 94 بانک خاورمیانه را تصویب کردند

مجمع عمومی عادی سالانه بانک خاورمیانه روز پنج شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵، در سالن همایش مجتمع تلاش برگزار شد.
کد خبر : ۳۶۹
سهامداران عملکرد سال 94 بانک خاورمیانه را تصویب کردند


به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبِنا) و به نقل از روابط عمومی بانک خاورمیانه، این مجمع با حضور اکثریت صاحبان سهام، حسابرس رسمی و نماینده سازمان بورس رسمیت یافت.
در ابتدا آقای خسرو نایبی‌اهرنجانی رییس هیات مدیره بانک خاورمیانه به عنوان رییس مجمع، گزارش کلی از فعالیت‌های بانک در سال ۱۳۹۴ را ارائه کرد. او اظهار داشت که در سال گذشته استمرار امتناع بانک‌های بزرگ از همکاری با کشورمان و رشد محدود بهره وری و همچنین کاهش سرمایه ثابت ناخالص به میزان۱۵.۶ درصد و سقوط قیمت جهانی نفت، همگی به تنگنای مالی و کمبود تقاضا در کشور دامن زده و موجب کاهش رشد اقتصادی کشور شده است. با وجود این شرایط، ما در بانک خاورمیانه توانستیم نتایج مثبتی را از جنبه‌های مختلف به دست آوریم تا ثابت کنیم که بخش خصوصی واقعی توان رقابت‌پذیری در شرایط سخت اقتصادی را دارد.
او تاکید کرد: بانک خاورمیانه علاوه بر کسب اعتبار و خوشنامی در داخل و خارج از کشور، به سود پیش‌بینی شده برای سال مالی 1394 دست یافته و فراتر از آن نیز رفته است. گام برداشتن در راستای ایجاد موقعیت‌های جدید و ابزارهای نوین جزو مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی بانک خاورمیانه است که علاوه بر ایجاد سود برای بانک، به رشد و تعالی اقتصاد کشور کمک می‌رساند. به همین دلیل باور داریم که می‌توانیم اقتصاد ایران را گامی به سوی جایگاه شایسته جهانی آن حرکت داده و به ویژه در زمینه خدمات مالی، هم‌راستا با امکانات و استانداردهای روز دنیا باشیم.
نایبی در ادامه سخنانش گفت: رعایت استاندارهای بانکداری در سطح جهان، و گزارشگری شفاف و دوره‌ای، از تأکیدات اساسی مدیریت بانک بوده است و در این مسیرکمیته‌های تخصصی نظارتی و کنترلی ضمن کنترل سلامت اداری و عملیاتی از حقوق تمامی ذینفعان صیانت کامل به عمل ‌آورده و گزارش‌های خود را به هیأت مدیره ارائــه می‌دهند. در این حوزه کمیته‌های تخصصی بانک علاوه بر الزامات نهادهای نظارتی، الزامات بین‌المللی را نیز مد نظر قرار می‌دهند که این امر به عنوان الگویی برای شبکه بانکی مورد تقدیر نهادهای نظارتی قرار گرفته و بیانگر آمادگی بانک برای حضور در عرصه‌ بین‌المللی در دوران پسابرجام است. من و همکارانم در بانک خاورمیانه اعتقاد داریم با توجه به تلاش‌هایی که طی چهار سال گذشته انجام گرفته است آمادگی کامل داریم تا چالش‌های آینده را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم. نیروی انسانی توانمند و کم‌نظیر بانک خاورمیانه بهترین سند برای اثبات این آمادگی است.
در ادامه جلسه کاندیداهای هیات رییسه مجمع معرفی و با تصویب حاضران ترکیب هیات رییسه بدین شرح تکمیل شد. آقایان مهندس منوچهر ملکیانی فرد و مهندس جواد خوانساری به عنوان ناظران و آقای علی خلیلی سادات‌لو به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.
سپس آقای مجید نورمحمدی معاون مالی بانک ضمن قرائت پیام هیات مدیره و پیام مدیرعامل گزارش مالی عملکرد بانک در سال مالی گذشته را شرح دادند و در نهایت پیشنهاد تقسیم سود برای هر سهم ۲۵۰ ریال برای اعلام نظر مجمع پیشنهاد شد.
بعد از قرائت گزارش، نماینده بازرس قانونی، گزارش حسابرس رسمی را به اطلاع سهامداران رساند.
در خصوص عملکرد بانک در سال ۱۳۹۴ بانک خاورمیانه با رشد مناسب منابع و مصارف خود توانست کارنامه عملکرد مناسبی را برای سال ۱۳۹۴ به سهامداران عرضه نماید.
پس از ارائه گزارش های رسمی دکتر پرویز عقیلی، مدیرعامل بانک به سوالات سهامداران در مورد برخی موارد مندرج در صورت های مالی، پیش‌بینی وضعیت بانک و برنامه های آینده پاسخ داده و اظهار امیدواری کرد تا چند هفته آینده مجمع عمومی فوق العاده بانک برای تصویب افزایش سرمایه بانک به میزان یک هزار میلیارد ریال برگزار شود.
در ادامه مجمع، طبق دستور جلسه در مورد تصویب صورت‌های مالی، تقسیم سود، تعیین پاداش هیات مدیره، تعیین حق حضور اعضا غیر موظف ، انتخاب بازرس قانونی و انتخاب روزنامه رسمی بانک رای‌گیری به عمل آمد که مورد تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام قرار گرفت.
با موافقت سهامداران، مقرر شد سود نقدی تصویب شده مطابق مفاد مندرج در اساسنامه بانک ( حداکثر به مدت چهار ماه ) نزد بانک نگهداری شود تا در مدت مزبور بانک نسبت به اخذ مجوز افزایش سرمایه از مراجع ذیربط اقدام نماید .


 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر