28 خرداد 1396 - 11:46
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد:

سهم قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه بانک‌ها املاک است

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی‌توان رقم مشخصی را در زمینه میزان دارایی بانک ها در املاک مشخص کرد، گفت: با این حال می‌توان گفت که سهم قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه بانک‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه آنها در املاک است.
کد خبر : ۷۱۲۱۱
شهرسازی

غلامرضا سلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا و در پاسخ به این سوال که چه میزان از معوقات بانکی در خانه های خالی بلوکه شده است، گفت: نمی توان رقم مشخصی را در این زمینه اعلام کرد.


وی توضیح داد: بانک ها به دو شیوه در املاک سرمایه گذاری کرده اند؛ در شیوه اول برخی از بانک ها اقدام به ایجاد مجتمع های تجاری یا برج های مسکونی کرده اند و در شیوه دوم بانک ها به شرکت های زیرمجموعه خود یا شرکت های خصوصی تسهیلات برای خرید ملک یا مراکز تجاری پرداخت کرده اند.


مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از آنجایی که سوددهی مراکز تجاری نیاز به زمان دارد، لذا در برخی از موارد سرمایه گذاری بانک ها برای ایجاد این مراکز با توجه به سود بالای ۲۷ درصدی که به سپرده ها پرداخت می کنند، زیان ده می شوند.


سلامی سرمایه گذاری مستقیم بانک ها در ایجاد برج های مسکونی و مراکز تجاری را دارایی مسموم دانست و افزود: به دلیل نبود شفافیت نمی توان رقمی را در مورد میزان تسهیلات دریافتی شرکت های زیرمجموعه بانک ها یا سایر شرکت ها برای ساخت و خرید ملک اعلام کرد؛ با این حال تردیدی نیست که سهم قابل تاملی از دارایی های بلوکه شده بانک ها در املاک مسکونی و تجاری غیرقابل فروش است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها