لوآندا گران ترین شهر جهان برای نیروی کار مهاجر

شهر لوآندا در آنگولا با پیشی گرفتن از هنگ کنگ، در فهرست گران ترین شهرها برای نیروی کار مهاجر قرار گرفت.
کد خبر : ۷۱۳۸۵
لندن

به گزارش ایبِنا و به نقل از مانی نیوز، در این فهرست که توسط شرکت مشاوره منابع انسانی مرسر پس از ارزیابی هزینه های زندگی شامل مسکن، حمل و نقل، مواد غذایی، پوشاک، کالاهای خانگی و تفریح در  ۲۰۹ شهر در پنج قاره جهان برای سال ۲۰۱۷ اعلام شده است، هنگ کنگ در رتبه دوم قرار دارد در حالی که توکیو سوم است.


در بین ۱۰ شهر گران دنیا برای نیروی کار مهاجر، فقط سه شهر اروپایی قرار دارند که از بین آنها زوریخ در مکان چهارم قرار دارد، ژنو هفتم است و برن مکان دهم را به خود اختصاص داده است.


لندن نیز با وجود کاهش ارزش پوند در سال گذشته، همچنان یکی از گران ترین شهرهای جهان برای نیروی کار مهاجر به حساب می آید. این شهر با ۱۳ پله تنزل نسبت به سال گذشته هم اکنون سی امین شهر گران دنیا برای نیروی کار مهاجر است.


در این تحقیق نیویورک به عنوان شهر مبنا انتخاب شده  و شهرهای دیگر با توجه به تغییر ارزش ارزهای آنها نسبت به دلار آمریکا، با این شهر مقایسه شده اند.


از این رو در فهرست سال ۲۰۱۷ چند شهر دیگر انگلیس هم به دلیل کاهش ارزش پوند در مقابل دلار در پی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، به رده های پایین تر سقوط کرده اند.


وین و رم از دیگر شهرهای اروپایی هستند که به دلیل کاهش ارز کشورهای خود با شرایط مشابه روبرو شده اند. این دو شهر به ترتیب با ۲۴ و ۲۲ پله سقوط، در رده های ۷۸ و ۸۰ قرار گرفته اند.


شهرهای مونیخ، فرانکفورت و برلین آلمان نیز کاهش چشمگیری در این رتبه بندی داشته اند به طوریکه به ترتیب در مکان های ۹۸، ۱۱۷ و ۱۲۰ قرار دارند در حالیکه دوسلدورف و هامبورگ هم در رده های ۱۲۲ و ۱۲۵ ایستاده اند.


کیت فیتزپاتریک از شرکت مرسر در این باره گفت: نوسانات ارز از جمله تضعیف پوند انگلیس و یورو در مقابل دلار آمریکا تأثیر به سزایی در رده بندی امسال گذاشته است. در نتیجه این امر بسیاری از شهرهای اروپایی حدود ۱۰ تا ۲۰ رتبه سقوط کرده اند.


رده بندی ۱۰ شهر نخست فهرست گران ترین شهرهای جهان برای نیروی کار مهاجر در سال ۲۰۱۷ به شرح زیر است: ۱) لوآندا ۲) هنگ کنگ ۳) توکیو ۴) زوریخ ۵) سنگاپور ۶) سئول ۷) ژنو ۸) شانگهای ۹) نیویورک ۱۰) برن


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر