01 تير 1396 - 10:26
وزیر صنعت اعلام کرد:

ایجاد مرکز تجاری بین‌المللی/ اشتغالزایی ۱۳۰۰ نفری در زابل

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه زابل مرکز تجاری بین‌المللی می‌شود، گفت: با افتتاح کارخانه لاستیک سازی در این شهر، اشتغال‌زایی ۱۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را خواهیم داشت.
کد خبر : ۷۱۴۱۸
محمدرضا نعمت‌زاده

به گزارش ایبِنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم امضای قرارداد احداث کارخانه تولید لاستیک خودرو زابل با اشاره به ایجاد پنج کارخانه لاستیک در دوران سازندگی، افزود: کشور در آن زمان نسبت به تولید لاستیک بی نیاز شد، اما با افزایش میزان خودروها و رشد جمعیت به مرور زمان نیازمند واردات ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن لاستیک شدیم.


وی اظهار داشت: کارحانه تایرسازی زابل ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی و ریالی دارد که از طریق فاینانس و بخشی از منابع داخلی تامین می شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از اهداف دولت، سرمایه گذاری در زمینه لاستیک بوده است، ادامه داد: تولید لاستیک به مناطق کمتر توسعه یافته منتقل شد و یک واحد در کردستان نیز افتتاح و واحد دیگر در لرستان با مشارکت ایدرو آغاز به کار کرده است.


وی ادامه داد: بخش کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی اشتغالزایی ندارد، برهمین اساس تصمیم بر این شد تا صنایع بزرگی چون واحد ۵۰ هزار تنی لاستیک سبک و سنگین ایجاد شود.


وزیر صنعت تاکید کرد: با توجه به مسیر ترانزیتی شمال - جنوب، این مسیر در تردد خودروهای سنگین و عمومی قرار خواهد گرفت و از چابهار تا کشورهای آسیای میانه تردد بیشتری خواهد داشت.


وی با بیان اینکه امیدواریم زابل تبدیل به مرکز تجاری بین المللی شود، افزود: زابل نقطه ای است که ۳ کشور ایران، پاکستان و افغانستان را به هم متصل می کند و مرکزیتی برای رشد و توسعه کشورمان و کشورهای همجوار و همچنین دسترسی به آبراهه های بین المللی و کشورهای آسیای میانه ایجاد می کند.


نعمت زاده ادامه داد: پیش بینی می شود با ساخت کارخانه ۱۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.


وی ادامه داد: با احداث این واحد به توسعه منطقه و حفظ شهرستان زابل کمک می شود و قراردادی منعقد شده با همکاری شرکت تازه تاسیس به نام لاستیک آریا تایر اجرا می شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امنیت منطقه با احداث این سرمایه گذاری ها بیشتر می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر