ارزش معاملات از ۳۷۰۰۰ میلیارد ریال گذشت

متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه، به ترتیب برابر با ۱۰۲۲ میلیون سهم و ۲۳۲۴ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۷۱۷۶۸
بورس اوراق بهادار

به گزارش ایبِنا؛  بورس تهران اعلام کرد: طی ۲۱ روز کاری خرداد ماه ۹۶، ارزش معاملات در مقایسه با پایان اردیبهشت ۹۶، ۵۵ درصد کاهش یافت و از ۸۳۰۱۲ میلیارد ریال به ۳۷۱۰۷ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۳۲۴۶۳ میلیون سهم به ۱۳۳۰۶ میلیون سهم معادل ۵۹ درصد کاهش یافت.


 براساس این گزارش، از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه،  متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۰۲۲ میلیون سهم و ۲۳۲۴ میلیارد ریال بوده است.


در خرداد ۹۶، دفعات معاملات سهام برابر با ۴۱ درصد در مقایسه با پایان اردیبهشت ماه ۹۶ کاهش یافت و از ۱۴۴۶ هزاردفعه به ۸۵۹ هزار دفعه بالغ شد.


شاخص بورس در پایان خرداد۹۶ در مقایسه با اردیبهشت ۹۶، به میزان ۲۴۵۸ واحد برابر با ۳ درصد کاهش یافت و از ۸۱۱۹۴ واحد به ۷۸۷۳۶ واحد رسید.


ارزش بازار در پایان خرداد ماه ۹۶ در مقایسه با پایان اردیبهشت ۹۶ به میزان ۱۵۸۰۶۶ میلیارد ریال رشد برابر با ۵ درصد کاهش یافت و از ۳۳۵۹۴۵۰ میلیارد ریال به ۳۲۰۱۳۸۴ میلیارد ریال رسید.


براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۱۴۷۸۳ میلیارد ریال و معادل ۵۳درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۲۹۵۸ میلیارد ریال و در حدود ۴۷ درصد از کل فروش ها بود. بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۱۸۲۵ میلیارد ریال شد.


در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۴۶ و ۵۲ درصد از ارزش خرید و فروش بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر