کاهش نسبت خسارت در بیمه ملت/ رشد ۱۳۰ درصدی حق بیمه تولیدی

عملکرد سه ماهه نخست سال‌جاری نشان می‌دهد که حق بیمه تولید شده در شرکت بیمه ملت نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشدی ۱۳۰ درصدی را تجربه کرد.
کد خبر : ۷۱۹۸۶
بیمه

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بیمه ملت، اولین شورای فصلی معاونین و مدیران بیمه ملت در سال ۹۶ با حضور علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل شرکت با هدف ارائه گزارش عملکرد سه ماهه از سوی مدیریت طرح و توسعه برگزار شد.


گزارش مدیریت طرح و توسعه شرکت بیمه ملت نشان می دهد، اهداف استراتژیک این شرکت در فصل جدید مدیریتی با رشد سریع در تولید حق بیمه و اعمال مدیریت ریسک در راستای کاهش نسبت خسارت در سه ماهه آخر ٩٥ و سه ماهه اول ٩٦ جامه عمل پوشیده است.


براساس این گزارش، شرکت بیمه ملت پس از ۹ ماه تغییر مدیریتی، با اتخاذ رویکرد و استراتژی جدید، هفت محور اساسی را در دستور کار قرار داد؛ پذیرش ریسک متناسب با سرمایه و توانگری مالی، برقراری حاکمیت شرکتی، توسعه و ارتقاء شبکه فروش، حفظ و ارتقا سرمایه های انسانی، توجه خاص به نیازهای مشتریان، حفظ توانگری مالی در سطح یک، رعایت بهداشت حقوقی و وصول مطالبات شرکت ضمن توسعه عملیات بیمه گری.


لازم بذکر است، بیمه ملت در راستای اهداف استراتژیک هفت گانه خود و به استناد آمار ارائه شده توانسته ضمن اصلاح ترکیب پورتفوی، نسبت خسارت خود را کاهش دهد.


آمار سه ماهه بهار چه می گوید؟


بر اساس گزارش عملکرد سه ماهه اول سال جاری (٩٦)، بیمه ملت نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد بی سابقه ی حق بیمه بالغ بر ۱۳۰ درصد را تجربه کرده است.


این افزایش حق بیمه در راستای اصلاح ترکیب پرتفوی و کاهش سهم ثالث بوده به طوریکه توانسته طی مدت مورد بررسی بیش از ۱۰ درصد کاهش سهم در رشته زیان ده ثالث داشته باشد و با تمرکز بر رشته های کم ریسک تر رشدی معادل ۲۰۰ درصد را در برخی از این رشته ها برای اولین بار تجربه کند. از جمله این رشته ها می توان به بیمه های کشتی با رشد بیش از ۴۰۰ درصد، نفت و انرژی، آتش سوزی و باربری هرکدام با رشد بیش از ۲۰۰ درصد، مهندسی، مسئولیت و اتکایی هر کدام با رشد بیش از ۱۰۰ درصد اشاره کرد. این در حالی است که آهنگ رشد حق بیمه در رشته استراتژیک بیمه های زندگی نیز با ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است.


آمار نشان می دهد، بررسی سه ماهه عملکرد شرکت بیمه ملت به جهت کاهش نسبت خسارت قابل تامل است؛ در این راستا این شرکت توانسته با اتکا به مدیریت و ارزیابی بهینه ریسک، نسبت خسارت در این دوره را نسبت به دوره مشابه سال قبل در رشته های مذکور حدود ۵۰ درصد کاهش دهد این در حالی است که بیمه ملت طی سالهای گذشته همواره بالاترین نرخ رشد نسبت خسارت در صنعت بیمه را تجربه کرده در این راستا به نظر می رسد، اصلاح ترکیب پرتفوی توانسته تاثیر بسزایی در کاهش نسبت خسارت این شرکت داشته باشد.


این گزارش می افزاید، از آنجا که رعایت بهداشت حقوقی و وصول مطالبات شرکت با پیگیری و تعامل بین مجموعه ستاد و شبکه فروش از اهداف استراتزیک بیمه ملت در فصل جدید مدیریت این شرکت محسوب می شود، وصول مطالبات شرکت در این دوره رشد فزاینده ای داشته است.


بر اساس این گزارش، توسعه و ارتقاء شبکه فروش از طریق ارائه آموزش های تخصصی، اقدامات حمایتی و پشتیبانی بموقع و موثر از نمایندگان و بدنبال آن رفع مشکلات و رونق بخشیدن به کسب و کار آنها از جمله اهدافی است که در دوره جدید مدیریتی بیمه ملت در دستور کار قرار گرفته، در این راستا شبکه نمایندگی نیز در جهت تحقق برنامه ها و سیاستهای شرکت بیمه ملت ساماندهی شده است.


لازم بذکر است، بررسی عملکرد بیمه ملت در دوره مورد بررسی نشان می دهد، این شرکت توانسته سطح توانگری یک را حفظ کند و در صدد است با افزایش سرمایه، افزایش ظرفیت نگهداری و سهم اتکایی در فصول آتی این روند رشد را تا رسیدن به جایگاه واقعی خود در صنعت بیمه گسترش دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر