17 تير 1396 - 15:37
با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت:

رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
کد خبر : ۷۲۰۵۵
محمود واعظی وزیر ارتباطات

به گزارش ایبِنا؛  محمود واعظی در آیین رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: اگر بنا داریم دولت مردمی بماند باید پاسخگو باشد.


وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این سامانه نظارت مردم را بر خودمان بالا می بریم، افزود: این فرایند دموکراسی است و باید حکومت و دولت با مردم صادق باشد، چرا که دولت امانت دار مردم است.


واعظی با تاکید بر اینکه اطلاعات باید به رفع فساد و شفافیت و تبعیض کمک کند، ادامه داد: لازم است اطلاعات رابط دو سویه بین دولت و مردم باشد و نباید از آن سوءاستفاده شود.


وزیر ارتباطات با تشریح محدودیت‌های انتشار و دسترسی به اطلاعات گفت: در موضوع اطلاعات سه محدودیت داریم اول منافع عمومی و ‌امنیت ملی است، دوم حریم خصوصی افراد و شرکت‌ها و سوم اطلاعاتی است که در فرایند تصمیم‌گیری های مهم، مطرح است.


وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۴۰ کشور این قوانین را دارند و ۹۰ کشور برای اجرا تلاش می‌کنند، افزود: زیرساخت‌هایی که این وزارتخانه ایجاد کرده‌ امکان استفاده را در سرتاسر کشور و مناطق محروم می‌دهد.


واعظی با بیان اینکه رونمایی از دولت الکترونیک تا حدود سه تا چهار هفته آینده انجام می‌شود، افزود: دولت الکترونیک در رفع فساد و شفافیت موثر است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اهمیت فرهنگسازی و آموزش تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگسازی موجب می‌شود تا در دستگاه‌های مختلف مقاومت نشان ندهند و ضرورت فرهنگسازی برای مردم موجب می‌شود که به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند و از چه اطلاعاتی استفاده کنند.


وی در پایان تصریح کرد: این رونمایی عامل نزدیک شدن مردم و حاکمیت است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها