در زمینه فناوری اطلاعات؛

تفاهم‌نامه مشترک همکاری سازمان بورس و دانشگاه تهران امضا شد

تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه فناوری های اطلاعات و ارتباطات صبح امروز بین روسای دانشگاه تهران و سازمان بورس و اوراق بهادار امضا شد.
کد خبر : ۷۲۰۹۴
تفاهم نامه بورس

به گزارش ایبِنا؛  شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: دانشگاه تهران به نوبه خود جایگاه ویژه و سابقه تاریخی در کشور داشته و در حوزه فناوری و رباتیک قوی عمل کرده است.


وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توان به ایجاد ساختار بین دو حوزه و به روز رسانیِ دانش و فناوری به بورس کمک شایانی کرد.


محمدی با بیان اینکه بازار سرمایه ایران بر ۴ نهاد بورسی فعال است، عنوان کرد: این نهادها شامل بورس تهران، بورس کالا، بورس انرژی، فرابورس، بورس کالا با بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان بر انواع محصولات پتروشیمی، کشاورزی و فلزات استوار است.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به توسعه موتور معاملات در کشور اشاره کرد و گفت: تمام تلاش بر آن است که تنها محدود به این موتور معاملاتی نباشیم و آمادگی خود را برای گسترش این بخش اعلام کرده ایم.


به گفته وی، حمایت از پایان نامه ها از برنامه های اصلی سازمان بورس است.


در ادامه این مراسم، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه همکاری این دانشگاه از گذشته با سازمان بورس بوده است و از طریق این تفاهم‌نامه شدت بیشتری خواهد یافت، اظهارداشت: مزیت این گونه تفاهم نامه ها فعالیت شبکه‌ای میان سازمان ها و دانشگاه تهران است.


وی با بیان اینکه به دلیل فراهم بودن زیرساخت های ملی و بین المللی در دانشگاه تهران و داشتن قوی ترین شبکه ارتباطی دانشگاهی با دنیا، انجام پروژه های ملی و بین المللی در دانشگاه تهران با شرایط مناسب اجرا می شود، گفت: زمانی که پروژه ای انجام می گیرد زیرساخت های آن از قبل فراهم است.


رئیس دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه افزون بر پتانسیل دانشگاه تهران از سایر پتانسیل های دانشگاه های دیگر کشور در انجام پروژه ها استفاده می شود، خاطر نشان کرد: هم اکنون دنیا به سمت حرکت های شبکه ای رفته است بنابراین افزون بر سرمایه داخلی می توان برای انجام پروژه های پژوهشی از سرمایه های ملی و بین المللی نیز بهره برد.


این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ موسسه مشترک با بزرگترین سازمان ها و نهادها مانند وزارت نفت، نیرو، صنایع و مبنا شکل گرفته است، ابرازداشت: این حرکت‌های یک فرایند یک طرفه کارفرمایی و محقق نیست، بلکه بخش های تحقیقاتی خود نهادها در انجام پروژه ها به دانشگاه تهران کمک می کنند و تمام این کارها این کارها منجر به پایان نامه و پژوهش‌ها میشود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها