18 تير 1396 - 12:52

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در مهرماه سال‌جاری خبر داد.
کد خبر : ۷۲۰۹۵
پرچم ایران و ترکیه

به گزارش ایبِنا، محمود واعظی در دیدار با وزیر اقتصاد ترکیه با بیان اینکه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه مهرماه برگزار می شود، گفت: در مسیر تجارت آزاد حرکت کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اظهارداشت: در این نشست تصمیم گرفته شد، بیست و ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مهرماه در تهران برگزار شود و دو طرف تا زمان برگزاری در جهت رفع موانع تلاش کنند.


واعظی این نشست را فرصتی سازنده برای  گسترش روابط اقتصادی تجاری و صنعتی دو کشور برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم به هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری که دو رییس جمهور درباره آن توافق کرده اند، برسیم که به این رقم قانع نبوده و می‌توانیم تا ۵۰ میلیارد دلار نیز آن را افزایش دهیم.


نیهات زیپچی  وزیر اقتصاد جمهوری ترکیه که به دعوت محمود واعظی به تهران سفر کرده است با واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، به عنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه دیدار کرد.


در سال‌های گذشته کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به صورت منظم برگزار شده است، در این نشست تصمیم گرفته شد بیست وششمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مهرماه درتهران برگزار شود و  دو طرف تا زمان برگزاری در جهت رفع موانع  تلاش کنند.


موافقتنامه تجارت ترجیهی میان دو کشور گامی مترقی است، در این زمینه اعتقاد به بازنگری و اصلاح داریم تا اقلام گسترش یابد؛ همچنین لازم است، موافقتنامه ترجیهی در آینده به تجارت آزاد تبدیل شود.


تسهیل روابط بانکی  ایران و ترکیه در دستور کار است و در آینده نزدیک رییس بانک مرکزی ترکیه به ایران می آیند تا موانع موجود برطرف شود. کمیته حمل و نقل قبل از تشکیل کمیسیون مشترک، تشکیل  خواهد شد و اگر موانع رفع نشد در مرز مشترک دیدار و در محل مسایل را حل می کنیم.


گسترش روابط ایران و ترکیه و همکاری های دو جانبه، موجب ثبات و صلح در منطقه می‌شود. هم روابط ایران و ترکیه حایز اهمیت است و هم نقش این روابط در منطقه موثر است.


در رابطه با گذرگاه‌های مرزی، نیازمند هماهنگی‌های بیشتر در حوزه نیروی انسانی ایران و ترکیه و رعایت احترام به حقوق گردشگران هستیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر