01 مرداد 1396 - 11:17
معاون وزیر آموزش و پرورش:

نباید اجازه دهیم فردی به دلیل فقر مالی از تحصیل بازماند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در دیدار با سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران بر نقش حمایتی این بانک از دستاوردهای علمی دانش آموزان بی بضاعت تاکید کرد.
کد خبر : ۷۲۶۶۰
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، علی زرافشان در این دیدار که در محل ساختمان مرکزی بانک برگزار شد ضمن اشاره به مسئولیت های اجتماعی دولت در راستای تولید دستاوردهای علمی دانش آموزان مناطق محروم کشور و نقش خدمات و بسته های حمایتی بانک قرض الحسنه مهر ایران در توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه بیان داشت: دانش آموزان درسراسر کشور توانسته اند، توانمندی علمی خود را نشان دهند، اما بسیاری از دستاوردهای آنان نیازمند حمایت بیشتر دستگاه های مختلف است تا جنبه های تولیدی پیدا کند.


وی افزود: در حال حاضر مدارس کشور ضمن تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش می نمایند تا استعدادها و علاقه های دانش آموزان را شناسایی کرده و زمینه شکوفایی آنان را فراهم کنند.


زرافشان تصریح کرد: یکی از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان بخصوص در مناطق کمتربرخوردار کشور وضعیت اقتصادی خانواده هاست. مسلماً خانواده ای که از توانایی مادی کمی برخوردار است قادر نخواهد بود بسیاری از امکانات و نیازهای اساسی آموزشی و تحصیلی فرزندان خود را تأمین کند.


وی ادامه داد: این ضعف مالی از لحاظ جسمی و روانی بر کودک تأثیر منفی خواهد داشت. نداشتن امکانات تحصیلی سبب می شود به تدریج انگیزه تحصیلی دانش‌آموز پایین بیاید و این امر باعث دلزدگی او از درس و مشق و نهایتاً افت تحصیلی و ترک تحصیل او شود.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گامهای موثر و بی بدیل بانک قرض الحسنه مهر ایران برای رفع محرومیت و کمک به افراد مستضعف جامعه خصوصا در مناطق محروم کشور اظهارداشت: نباید اجازه دهیم فردی به دلیل فقر مالی از تحصیل بازمانده و بی سواد بماند. دانش آموزان بی بضاعتی، گاهی به دلیل نداشتن اقلام تحصیلی و پوشاک مورد نیاز مجبور به ترک تحصیل می شوند؛ از این رو بر تمامی خیرین، دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی ضروری است تا همانند بانک قرض الحسنه مهر ایران در مسیر حمایت از دانش آموزان مناطق محروم گام بردارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر