01 مرداد 1396 - 15:26

بانک قرض الحسنه مهر ایران حامی دانش آموزان بی‌بضاعت

معاون وزیر آموزش و پرورش و عضو هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، درباره حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت گفتگو کردند.
کد خبر : ۷۲۶۸۴
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به منظور گسترش تعاملات دو جانبه با هدف رفع محدودیت های مالی دانش آموزان مستعد در مناطق محروم کشور و ارتقای مهارت های آنان طی جلسه ای با توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران دیدار و گفتگو کرد.


در این جلسه درباره راهکارها و زمینه های مختلف حمایت از دانش آموزان، محورهای هم افزایی بانک و آموزش و پرورش، پتانسیل ها و ظرفیت های موجود برای توانمندسازی دانش آموزان نیازمند، توزیع اقلام آموزشی و تحصیلی با همکاری بانک در مناطق محروم کشور و ... تبادل نظر صورت گرفت.


توکلی ضمن اشاره به خدمات، تاریخچه و اقدامات موثر بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: این بانک با ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی گام های موثری برداشته است و تلاش می کند تا با اعطای وام های ارزان قیمت و بدون سود نقش بسزایی در بهبود وضعیت معیشت اقشار ضعیف و متوسط جامعه و ایجاد رونق اقتصادی با توجه به کارآفرینی و اشتغالزایی ایفا نماید.


وی افزود: یکی از ضرورت های اساسی و قابل توجه در بحث اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی، عنایت به زمینه های آموزشی و التفات به پرورش استعدادهای نهفته میان دانش آموزان مناطق محروم است، تا با رفع نیازهای مالی و تحصیلی این بخش از جامعه موجب ارتقاء سطح علمی و تربیت نیروی انسانی کارآمد شویم.


سلیمان توکلی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران سعی دارد تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش در این زمینه ها فعالیت کند و برای تحقق این امر مهم در قالب بسته های حمایتی، اقلام آموزشی و تحصیلی مورد نیاز این اقشار را تهیه و با شناسایی و معرفی وزارتخانه در اختیار آنان قرار دهد.


در ادامه، علی زرافشان نیز ضمن تاکید به نقش تاثیرگذار خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران در حمایت از مددجویان بیان داشت: خانواده های نیازمند در آستانه سال تحصیلی با مشکلاتی ازقبیل خرید کتاب، پوشاک، لوازم مدرسه و ادامه تحصیل فرزندان مواجه هستند که گاهی به علت عدم توانایی مالی از حضور آنان در مدارس ممانعت می کنند.


وی افزود: این اقدام بانک قرض الحسنه مهر ایران می تواند بخشی از نیازهای این قشر از جامعه را برطرف نموده و به ادامه تحصیل دانش آموزان مستعد در مناطق محروم کمک نماید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها