02 مرداد 1396 - 11:25
معاون رییس جمهور اعلام کرد:

۶ مجوز صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر صادر شد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به اینکه تاکنون ۶ مجوز صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر صادر شده است، برحضور بخش‌خصوصی در توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.
کد خبر : ۷۲۷۱۳
غدیر

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر؛  مراسم آغاز به کار رسمی مرکز نوآوری و فناوری غدیر با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و غلامرضا سلیمانی مدیرعامل گروه شرکت های غدیر با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد و ظهور استارتاپ ها وتقویت اکوسیستم کسب و کارهای نوپا در کشور، برگزار شد.


این مرکز با استفاده از مهندسی ارزش در جهت افزایش قابلیت اجرایی و همچنین ایجاد روشی جدید در حمایت از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا، به معرفی طرح ها و ایده های کاربردی و نوآورانه به هلدینگ های تابعه شرکت سرمایه گذاری غدیر می پردازد تا با  ایجاد شبکه، موجب توسعه، رشد و کمک به اقتصاد دانش بنیان شود.


در مراسم آغاز به کار وتبیین سیاست های اجرایی مرکز نوآوری و فناوری غدیر(نوآفر)،  معاون علمی و فناوری رییس جمهور ضمن استقبال از ورود مجموعه سرمایه گذاری غدیر در حوزه دانش بنیان تاکید کرد: سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوآورانه که مهمترین دارایی آنها نیروی انسانی خلاق و بهره مندی مناسب از فرصت های موجود در بازار در بازارار است؛ می تواند در توسعه ثروت آفرینی در جامعه موثر باشد.


وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ مجوز صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر صادر شده است، برحضور بیش از پیش بخش خصوصی در توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.


در ادامه شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری به تشریح نقش تسهیل گری و حمایتی معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای سیاست های کلیدی و محوری خود به ایجاد شتاب دهنده و سرمایه گذاران در این حوزه اشاره کرد و افزود: با همکاری شرکت سرمایه گذاری غدیر بعنوان بزرگترین هلدینگ چند رشته ای ایران در صنایع نیروگاهی، پالایشی و صنعتی می توان کسب و کارهای نوپا فراهم نمود و موجب ارزش افزوده برای شرکت غدیر شود.


همچنین غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ چندرشته ای غدیر، نقش و برنامه های دولت ها را در سیاست گذاری و حمایت معنوی از اجرای پروژه ها و طرح‌های بخش خصوصی مورد تاکید قرار داد و عزم جدی گروه غدیر بر حمایت و فعالیت در حوزه اقتصاد دانش بنیان را اشاره کرد.


لازم بذکر است که فاز ۱ مرکز نوآوری و فناوری غدیر (نوآفر) در فضایی بالغ ۱۰۰۰ مترمربع شروع به کار کرده است و درحال حاضر ۳۰۰ تیم متقاضی ۱۵ تیم انتخاب و دربخش شتابدهنده مستقر شده اند و متناسب با نیاز خود از خدمات این مجموعه بهره مند خواهند شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر