02 مرداد 1396 - 11:52
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛

تفاهم‌نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان تبلیغات اسلامی

توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور امضاء تفاهنامه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی با حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر : ۷۲۷۱۴

به گزارش ایبِنا وبه نقل از اداره روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران؛ توکلی با اشاره به تاریخچه خدمات بانک قرض الحسنه مهرایران بیان داشت: این بانک حدود یک دهه از فعالیت خود را سپری کرده و وارد دهه دوم اقدامات موثر خود در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرض الحسنه شده است.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مبشر شعائر دینی در جامعه می باشد و بانک قرض الحسنه مهر ایران هم مسئولیت گسترش سنت الهی قرض الحسنه و بانکداری اسلامی را برعهده گرفته و از این منظر اشتراکات زیادی میان دو مجموعه وجود دارد.
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: این بانک با بیش از ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور در حال ارائه خدمات بانکی به نیازمندان واقعی جامعه است و سهامداران آن را ده بانک بزرگ تشکیل داده اند منابع جذب شده در این بانک، قرض الحسنه است و خدمات و تسهیلات اعطایی در آن نیز براساس مصوبات شورای پول و اعتبار برمبنای همین اصول استوار می باشند.
توکلی تصریح کرد: تا کنون بیش از ۹۰ درصد منابع جذب شده به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آحاد جامعه اختصاص پیدا کرده و کفایت سرمایه، ساختار مالی متناسب و همچنین نسبت مطالبات به تسهیلات ما که نزدیک به یک درصد می باشد، این بانک را از سایر بانک های شبکه بانکی کشور متمایز ساخته است.
در ادامه، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی نیز بیان داشت: فکر تشکیل نخستین صندوق قرض الحسنه کشور حدود سال ۱۳۴۷ با کمک افرادی همچون مرحوم فلسفی، مرحوم سید تقی خاموشی، مرحوم عطایی و دیگران از مسجد لرزاده با نام صندوق ذخیره جاوید شکل گرفت.
وی به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام سلطه، سبکی خاص برای زندگی مردم تعریف نموده که مادیگرایی و تجمل ریشه آن است در صورتی که در زندگی به روش اسلامی، ایثار، قرض الحسنه، گذشت و فداکاری مطرح است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص عملکرد شایسته بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه بانکداری اسلامی بیان داشت: چنانچه اخذ کارمزد برای پوشش هزینه های عملیاتی باشد و از آن به سود تعبیر نشود، دریافت آن مشکلی ندارد که این امر در بانک قرض الحسنه مهر ایران رعایت می شود.
در پایان با توافقات صورت گرفته تفاهنامه همکاری میان حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران امضاء شد.
شایان ذکر است، حیدری رئیس اداره روابط عمومی و بازاریابی، اخوان رئیس اداره اعتبارات و بین الملل و فرجی رئیس شعبه مستقل بانک مرکزی نیز در این جلسه حضور داشتند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر