04 مرداد 1396 - 14:28

امضاء تفاهم‌نامه‌ توسعه همکاری‌ دانشگاهی در منطقه آزاد

تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دانشگاه تهران برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی در منطقه آزاد ارس امضاء شد.
کد خبر : ۷۲۸۴۱
امضا تفاهم نامه

به‌گزارش ایبِنا به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فرینا)، موضوع این تفاهم نامه که به امضای ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس است.


تلاش برای گسترش علمی، کاربردی و اقتصادی منطقه آزاد ارس از طریق توسعه امور دانشگاهی از جمله مهم ترین اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.


تامین فضاهای آموزشی و اداری و در اختیار گذاردن یک باب ساختمان ۴ طبقه به منظور اسکان دانشجویان خارجی دوره‌های تحصیلات تکمیلی پردیس بین المللی دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس از جمله تعهدات این سازمان در این تفاهم نامه است.


همچنین برای استفاده از خدمات دانشگاهی دانشگاه تهران، واگذاری طرح‌های پژوهشی و قراردادهای مهندسی پروژه‌های زیربنایی منطقه آزاد به موسسات پژوهشی به پردیس دانشگاه ارس در اولویت قرار خواهد داشت.


پذیرش دانشجویان داخلی و خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مطابق با طرح توسعه پردیس بین المللی ارس با در نظر گرفتن دستورالعمل توسعه بین المللی دانشگاه‌ها در مناطق آزاد، جذب تدریجی عضو هیأت علمی واجد شرایط با حداقل مرتبه استادیاری مرتبط با گروه‌های علمی دانشگاه در پردیس بین المللی ارس و تامین هزینه‌های لازم، تسهیل حضور فعال اعضاء هیأت علمی دانشگاه در منطقه آزاد ارس از طریق مأموریت و بکارگیری آنها در فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی، مشاوره ای و اجرای طرح‌های منطقه‌ای، اختصاص اعتبار موردنیاز برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز از محل درآمدهای حاصل از فعالیت‌های مرتبط توسط پردیس ارس و برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های علمی ملی، منطقه ای و بین المللی با هماهنگی منطقه آزاد ارس و رعایت شروط و اصول یازده گانه بین المللی دانشگاه از جمله تعهدات دانشگاه تهران در این تفاهم نامه است.


اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در این مراسم گفت: مناطق آزاد کشور فرصت‌های جدیدی را پیش روی دانشگاهیان، فرهنگیان؛ دانشجویان و صاحبان فکر فراهم می کنند و می کوشند بسترهای مورد نیاز این قشر از جامعه را برآورده سازند.


وی افزود: سرمایه گذاری‌های ماندگار و خوبی در بخش تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای جذب دانشجویان ایرانی و خارجی در این مناطق به ویژه در مناطق آزاد ارس و کیش انجام شده است.


مشاور رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این تفاهم نامه به روند توسعه جذب دانشجویان خارجی در منطقه آزاد ارس کمک نماید.


محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران هم در این مراسم گفت: برنامه ششم توسعه در مناطق آزاد اجازه پذیرش دانشجوی خارجی در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا در این مناطق را داده است.


وی با بیان اینکه توسعه رشته‌ها به زبان انگلیسی در دستور کار پردیس ارس دانشگاه تهران قرار دارد، ادامه داد: ارائه زیرساخت‌های مناسب آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی و البته با کیفیت به دانشجویان ایرانی و خارجی در پردیس ارس دانشگاه تهران و نیز پردیس جزیره کیش با کمک سازمان‌های مناطق آزاد در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر