در نیمه نخست سال ۲۰۱۷؛

درآمد رویال بانک اسکاتلند رکورد زد/ سود ۶۰ میلیارد دلاری

درآمد رویال بانک اسکاتلند در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی با رسیدن به رقم تقریبا ۶۰ میلیارد دلار به یک رکورد جدید رسید.
کد خبر : ۷۳۱۷۴
رویال بانک اسکاتلند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، سود رویال بانک اسکاتلند در نیمه نخست سال جاری میلادی فراتر از پیش بینی های انجام شده بود و این حاکی از قرار گرفتن این بانک در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی است.  


البته مسئولین این بانک اعلام کرده اند که به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا امکان دارد که در حدود ۱۵۰ شغل را به «آمستردام» هلند منتقل کنند.  


در همین حال درآمد این بانک در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد که این موضوع موجب افزایش ۵ درصدی سهام این بانک هم شده است.  


بر همین اساس، درآمد این بانک سرشناس اروپایی در نیمه نخست سال جاری میلادی به ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند، معادل ۵۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید که از نیمه نخست سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد بی سابقه گزارش می‌شود.  


این درحالی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی یعنی همزمان با شروع بحران مالی در جهان، رویال بانک اسکاتلند تا مرز ورشکستگی پیش رفت.  


همچنین «راس مک ایوان»  مدیر عامل رویال بانک اسکاتلند گفت: به دنبال رشد درآمد،  کاهش هزینه ها و بهبود سود دهی خود هستیم.


وی افزود: رویال بانک اسکاتلند با «دویچه» بانک بر سر گرفتن مجوز برای انجام فعالیت های خود در هلند مذاکراتی را داشته است تا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و در صورت لزوم بخشی از فعالیت های بانکداری خود را در هلند انجام دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر