16 مرداد 1396 - 09:51
چهارسال تدبیر و امید در بانک کشاورزی؛

پرداخت بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون

بانک کشاورزی طی چهارسال فعالیت دولت تدبیر و امید بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد ریال اعتبار را در قالب  ۱۱۹ هزار فقره تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی به متقاضیان پرداخت کرد.
کد خبر : ۷۳۲۱۸
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا؛ بانک کشاورزی طی چهارسال فعالیت دولت تدبیر و امید بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد ریال اعتبار را در قالب  ۱۱۹ هزار فقره تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی به متقاضیان پرداخت کرده و نقش موثری در افزایش چشمگیر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی داشته است.


این بانک به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی - که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار داشته است - برنامه ای جدی و عملی را برای  حمایت مالی و تخصصی از توزیع و ترویج استفاده از دستگاه‌های پیشرفته مکانیزاسیون کشاورزی داشته و این مهم را در اولویت پرداخت های خود قرار داده است.


یکی از عوامل اساسی در افزایش نرخ تولیدات کشاورزی و به تبع آن رسیدن به خودکفایی و تامین امنیت غذایی کشور، استفاده از فناوری های نوین و روش های جدیدکشت و کار و به کار گیری ماشین آلات و ادوات روزآمد و پیشرفته است.


بانک کشاورزی در طول استقرار دولت تدبیر و امید تاکنون با پرداخت بالغ بر ۱۱۹ هزار فقره تسهیلات، حجم عظیمی از تکنولوژی را به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی تزریق کرده است و در این راستا بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در مناطق روستایی اقصی نقاط کشور پرداخت کرده است.


استان زرخیر خوزستان با جذب ۳۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در مقام اول استفاده از این تسهیلات قرار دارد و پس از آن استان های مازندران و خراسان رضوی به ترتیب با جذب ۲۹۰۰ و ۲۷۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات این بخش، در مقام‌های دوم و سوم از لحاظ دریافت تسهیلات مکانیزاسیون قرار گرفته اند.


همچنین از لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی، استان گیلان با پرداخت ۱۱ هزار فقره تسهیلات در مقام نخست و استان های خوزستان و مازندران با پرداخت ۸ هزار فقره  تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.


شایان ذکر است بانک کشاورزی با تداوم حمایت از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و اقدام و عمل در راستای اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل دسترسی کشاورزان به این تسهیلات، می کوشد تا صنعت کشاورزی کشور از وضعیت سنتی و معیشتی به فعالیتی اقتصادی، مکانیزه و درآمد زا  تبدیل شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر