16 مرداد 1396 - 10:04
چهارسال تدبیر و امید در بانک کشاورزی؛

پرداخت بیش از ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی

بانک کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر و امید، در اجرای طرح ملی رونق تولید در سال های ۹۵ و ۹۶ تا کنون بالغ بر ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید پرداخت.
کد خبر : ۷۳۲۲۱
اشتغال

به گزارش ایبِنا؛ بانک کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید، در اجرای طرح ملی رونق تولید در سال های ۹۵ و ۹۶ تا کنون بالغ بر ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید در بیش از ۷۶۰۰ واحد بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت کرده است که این رقم معادل بیش از ۳۰ درصد پرداخت های کل نظام بانکی کشور و از جمله خدمات اثرگذار بانک کشاورزی بوده است.


با شروع طرح رونق تولید در نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۵ به عنوان یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی کشور که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کنار شش برنامه دیگر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده بود، بانک کشاورزی با تمام توان و امکانات خود نسبت به ثبت نام متقاضیان در سامانه بهین یاب اقدام کرد و با درک ضرورت و اهمیت راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی، مقام نخست را در سیستم بانکی کشور در زمینه پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به دست آورد و به عنوان الگویی مطرح، مورد قدردانی وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استانداران قرار گرفت.   


بانک کشاورزی در اجرای طرح رونق تولید، که با هدف استفاده از ظرفیت غیر فعال واحدهای تولیدی و رونق مجدد تولید در بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در دولت یازدهم بنا نهاده شد، توانست بیش از ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش را به عنوان منابع مالی به چرخه فعالیت واحدهای تولیدی تزریق کند تا در نتیجه آن بیش از ۷۶۰۰ واحد تولیدی مجددا فعالیت خود را از سر گیرند و زمینه ایجاد اشتغال برای بخش بزرگی از جامعه فراهم شود.


بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تسهیلات پرداختی و بالاترین تعداد بنگاه های اقتصادی که توسط بانک کشاورزی رونق یافته اند در استان های جنوب کرمان، مازندران، گیلان، اصفهان و همدان بوده است.


شایان ذکر است با تداوم طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۶، بانک کشاورزی همچنان پرداخت تسهیلات و حمایت مالی از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را در دستور کار و اولویت برنامه های خود دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر