در ماه آینده میلادی؛

برنامه عربستان برای کاهش ۵۲۰ هزار بشکه‌ای عرضه نفت

عربستان سعودی قرار است در ماه آینده میلادی عرضه نفت به مشتریان خود را در سرتاسر جهان حداقل ۵۲۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.
کد خبر : ۷۳۳۱۹
نفت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، منابع آگاه از وزرات نفت عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با روریترز اعلام کردند، عربستان در ماه آینده میلادی یعنی سپتامبر عرضه نفت را برای مشتریان نفتی خود حداقل ۵۲۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.


این تصمیم سعودی ها در راستای کمک به کاهش بازار اشباع شده جهانی نفت است. در همین حال، شرکت آرماکو عربستان عرضه نفت برای بیشتر مشتریان آسیایی خود در ماه آینده میلادی تا ۱۰ درصد کاهش خواهد داد.


همچنین کاهش عرضه نفت عربستان در ماه سپتامبر برای مشتریان اروپایی این کشور ۲۲۰ هزار بشکه در روز خواهد بود و عرضه نفت سعودی ها به آمریکا در حدود ۱.۱ میلیون بشکه  در طی ماه آینده روند نزولی به خود خواهد گرفت.


بر همین اساس، یک منبع آگاه از وزارت نفت عربستان چند روز پیش در مصاحبه ای به رویترز گفت: صادرات نفت عربستان در ماه جاری میلادی به ایالات متحده کمتر از ۸۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود و مجموع صادرات عربستان در ماه جاری میلادی به ۶.۶ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. از سویی دیگر قرار است صادرات نفت عربستان به چین در ماه آینده میلادی ۲ میلیون بشکه کاهش داشته باشد.  


بر پایه این گزارش، شرکت آرماکو عرضه نفت خود به آمریکا و اروپا را کاهش داده و به دلیل حفظ سهم بازار خود در آسیا، عرضه نفت را در این منطقه کاهش کمتری داده است؛ ضمن اینکه بر اساس توافق کاهش اوپک، سعودی ها باید تولید خود را روزانه ۴۸۶ هزار بشکه در روز کاهش دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها