21 مرداد 1396 - 09:11
قائم‌مقام وزیر نیرو خبر داد:

توسعه خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق با حمایت بانک‌ها

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق در دولت یازدهم با حمایت بانک‌ها توسعه بسیار خوبی داشته است.
کد خبر : ۷۳۳۹۶
علیرضا دائمی

علیرضا دائمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا افزود: یکی از معضلات اصلی که در کشور با آن مواجه هستیم، افزایش تولید ملی و اشتغال است که حل این مسئله در صنعت آب و برق جایگاه ویژه‌ای دارد.


وی با بیان اینکه این صنعت توانسته در توسعه خدمات فنی و مهندسی که اشتغالزایی بالایی را دارد در دولت یازدهم موفقیت خوبی را کسب کند، گفت: حدود ۶۰ درصد توسعه خدمات مهندسی در صنعت آب و برق و وزارت نیرو انجام شده و پشتیبانی بانک‌ها و موسسات مالی برای رفع مشکلات مربوط به صدور ضمانتنامه‌ها، ایجاد شرایط برای استفاده از منابع عمومی داخل کشور، منابع صندوق توسعه ملی و همچنین بانک‌ها بسیار ارزشمند است.


دائمی ادامه داد: در صنعت آب و برق ظرفیت‌های مهمی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و کالا داریم و در صورتی‌که نظام پولی و بانکی کشور حمایت‌های لازم را انجام دهد زمینه‌های بسیار مناسبی برای توسعه این خدمات وجود دارد.


قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل ادامه داد: در حال حاضر شرایط منطقه‌ای کشور به‌گونه‌ای است که ظرفیت‌های خوبی برای توسعه خدمات فنی و مهندسی داریم و صنایع آب و برق که بسیار گسترده است می تواند این ظرفیت‌ها را توسعه دهد و از منافع آن برای ایجاد اشتغال، صادرات کالا و افزایش حجم تولید داخلی استفاده کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها