ضرر یک تریلیون دلاری بورس بازان جهان از تنش آمریکا و کره شمالی

با شدت گرفتن جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی و ایجاد نوسان در بازارهای جهانی، بورس بازان یک تریلیون دلاردر هفته گذشته میلادی ضرر کردند.
کد خبر : ۷۳۴۰۶
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، دود حاصل از بالا گرفتن تنش میان «واشنگتن» و «پیونگ یانگ» موجب شد تا بورس بازان در هفته گذشته میلادی یک تریلیون دلار ضرر کنند.  


همچنین بورس آمریکا هم در ۲۴ ساعت گذشته، بدترین عملکرد خود از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در نوامبر سال گذشته میلادی به بعد را تجربه کرد.  


تهدید نظامی دو کشور برای حمله به یکدیگر موجب شده تا سرمایه گذاران در بازار کالا نسبت به انجام معاملات خود بسیار محتاطانه رفتار  و رفتار بازارهای جهانی در قبال تحولات ژئوپلوتیکی را با دقت بسیار بالایی دنبال کنند.  


بر همین اساس، ارزش ین ژاپن در برابر دلار به بیشترین رقم در ۲ ماه اخیر رسیده؛ ضمن اینکه ارزش اوراق قرضه امریکا و آلمان هم به بالاترین سطح خود از ماه ژوئن به بعد رسیده است.


همچنین ارزش فرانک سوئیس هم در برابر یورو به بیشترین رقم از ماه ژوئن رسیده است. از سویی دیگر، بورس چین بیشترین نوسان را از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد تجربه کرد؛ ضمن اینکه بورس اروپا هم با بالاترین سطح نوسان شاخص از زمان انتخابات فرانسه به بعد روبرو شده است.


بر پایه این گزارش، میانگین شاخص بورس کشورهای جهان در هفته گذشته میلادی روند نزولی به خود گرفت که ضرر هنگفتی را برای بورس بازان به همراه آورده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر