بزرگ ترین بانک استرالیا تحت بازجویی قرار می گیرد

کمیسیون امنیت و سرمایه گذاری استرالیا بزرگ ترین بانک این کشور را به دلیل تراکنش های ناسازگار با سیستم بانکداری استرالیا و احتمالا انجام پولشویی و فاینانس تروریسم مورد بازجویی قرار می دهد.
کد خبر : ۷۳۴۷۹
بانک استرالیا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رگولاتور استرالیا اعلام کرد، تحقیقات خود را از «کامن ولث» بزرگ ترین بانک استرالیا به دلیل نقض قوانین پولشویی و فاینانس تروریسم آغاز خواهد کرد.  


همچنین این بانک بزرگ استرالیایی هفته گذشته به دلیل عدم سازگاری سیستماتیک در تراکنش های خود با قوانین استرالیا در بیش از ۵۳ هزار مورد از سوی سرویس اطلاعاتی این کشور به دادگاه احضار شده بود.


در همین حال رگولاتور کمیسیون امنیت و سرمایه گذاری استرالیا گفت: تحقیقاتی در مورد سازگاری تراکنش های این بانک با توجه به قوانین بانکداری استرلیا آغاز شده است.


  «فیلیپ لو» رئیس رزرو بانک استرالیا گفت: در بخش مالی باید پاسخگویی وجود داشته باشد و این مسئله بسیار جدی است. بخاطر یکسری دلایل، قوانینی وجود دارد. بانک ها نباید پولشویی انجام دهند و بدانند که چه کسی در شعب آنها افتتاح حساب می کند و اگر در این رابطه نقطه ضعف هایی تشخیص داده شود، باید پاسخگو باشند و این موضوع از طریق دادگاه و  دستگاه ها دنبال می شود.


همچنین انتظار می رود «کامن ولث»، با جریمه سنگین چند میلیارد دلاری با توجه به پرونده خود در کمیسیون امنیت و سرمایه گذاری روبرو شود.  


البته جناح حزب کارگر استرالیا بعداز ادعا خبر کلاه برداری از برخی مشتریان بانکی فشار زیادی را بر روی برخی اقدامات غیرقانونی بانکداری استرالیا آورده است؛ اما دولت محافظ کار استرالیا تا کنون این موضوع را رد کرده است.


بر همین اساس، بانک «کامن ولث» استرالیا در گزارش سود خالص سالانه خود که به سی ام ماه ژوئن سال جاری میلادی ختم شد، با ۷.۶ درصد رشد به رکورد ۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار رسید.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر