25 مرداد 1396 - 08:52

چین تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی را کلید زد

دولت چین در راستای اعمال فشار بیشتر بر روی کره شمالی، واردات کالا از این کشور را ممنوع کرد.
کد خبر : ۷۳۵۶۱
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از دویچه، دولت چین واردات زغال سنگ، سنگ آهن، سرب و غذاهای دریایی را از کره شمالی ممنوع اعلام کرد. این اقدام چینی‌ها با هدف تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه «پیونگ یانگ» بعد از آزمایش ۲ موشک «میان قاره‌ای» کره شمالی است.  


در همین حال وزارت بازرگانی چین در وب سایت خود اعلام کرد، واردات زغال سنگ، سنگ آهن، سرب و غذای دریایی از کره شمالی بطور کامل از روز سه شنبه ممنوع شده است.


همچنین «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین گفت: بعد از اینکه تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی تصویب شد، چراغ سبزی برای «پکن» بمنظور اعلام تحریم های سختگیرانه در مقابل کره شمالی بود.


بر همین اساس، تحریم های جدید وضع شده علیه کره شمالی توسط سازمان ملل می تواند سالانه یک میلیارد دلار به اقتصاد کره شمالی ضرر وارد کند؛ ضمن اینکه بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی با طرح تهدید حمله نظامی از سوی دو کشور موجب افزایش نگرانی در سطح بین الملل شده است.  


بر پایه این گزارش، در پنج ماه نخست سال جاری میلادی واردات سنگ آهن چین از کره شمالی ۷۴.۴ میلیون دلار و تقریبا این رقم معادل کل صادرات سنگ آهن کره شمالی به چین در سال ۲۰۱۶ میلادی است. همچنین مجموع واردات ماهی و غذاهای دریایی چین از کره شمالی در ماه ژوئن سال جاری میلادی ۴۶.۷ میلیون دلار اعلام شده که این رقم برای ماه قبل از آن ۱۳.۹ میلیون دلار ثبت شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر