25 مرداد 1396 - 15:34

رشد۳۰درصدی منابع استان قم ازطریق بازارداری هدفمندوبازاریابی مستمر

مدیریت شعب استان قم با اتخاذ راهبردی فراگیر در مقوله ی بازاریابی، در کنار اهتمام به جلب افکار عمومی و جذب سپرده های مردمی، نگاه ویژه ای به تعامل با نهادها و ارگان های استان دارد.
کد خبر : ۷۳۶۲۰
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، ناصر سزاوار مدیرشعب استان قم با بیان این مطلب، افزود: استان قم با در اختیار داشتن تنها یک شهرستان، به لحاظ وسعت، کوچکترین استان کشور پس از استان البرز بوده که فقط ۱درصد از تولید ناخالص ملی را در اختیار داشته، سهم آن از مجموع درآمدهای کشوری بسیار ناچیز و در حدود ۰.۷۵ درصد است و بیش از ۱۰درصد جمعیتش نیز شامل اتباع خارجی می شود و این موارد به روشنی بیانگر چالشها و محدودیتهایی است که استان در عرصه پولی و مالی و جذب منابع ریالی با آنها روبرو است.


وی ادامه داد: به فضل خداوند متعال و با تلاشهای صورت گرفته از سوی کلیه همکاران خدوم استان طی ۴ ماهه ی نخست سال جاری، استان قم علاوه بر قرارگرفتن در زمره ی ۵ استان برتر و موفق بانک، خوشبختانه رشدی ۳۰ درصدی در زمینه جذب منابع را تجربه کرد(شامل رشد ۶۵ درصدی منابع قرض الحسنه جاری و رشد ۲۹ درصدی منابع قرض الحسنه پس انداز) که در نظر است با اجرای صحیح و به هنگام راهبردهای ترسیمی و نیز تداوم فعالیتها در این خصوص، این روند تا انتهای سال حفظ و حتی الامکان تسریع گردد.


سزاوار ، تجهیز مناسب منابع را مستلزم بازارداری هدفمند و بازاریابی مستمر دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا کارگروه بازاریابی استان متشکل از مدیر، مسئول دایره روابط عمومی و بازاریابی و همکاران شعب، با راهنمایی مشتریان و حضور در سازمان ها، نهادها، ارگان ها، شرکت ها و... اعم از دولتی، تعاونی و خصوصی، ضمن تبیین جایگاه رفیع سنت نیکوی قرض الحسنه و آثار و برکات فراوان مادی و معنوی آن و تشریح ساختار و موقعیت بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان پرچمدار بانکداری قرض الحسنه کشور، به ارائه بسته های خدماتی و طرح های تسهیلاتی بانک پرداخته و شکل گیری یک تعامل ارزنده با آنان را با جدیت دنبال می نماید که جذب منابع ریالی بسیاری از خیرین و اشخاص حقیقی و حقوقی استان و نیز انعقاد تفاهم نامه های حمایتی متعدد بویژه در حوزه مسکن از نتایج آن است.


مدیر شعب استان قم با ابراز خرسندی از تمهیدات و جذابیت های ایجاد شده در بسته سیاست های اعتباری سال ۹۶، ادامه داد: همواره در کنار جذب منابع، کنترل مصارف را به عنوان یکی دیگر از راهبردهای اساسی حرفه ی بانکداری، با دقت و جدیت دنبال کرده و در این زمینه هم بحمدالله تعامل خوبی بین دوایر ستادی و واحدهای صف استان شکل گرفته است؛ به نحوی که علیرغم پرداخت گسترده تسهیلات، تنها ۶ درصد رشد مصارف نسبت به انتهای سال ۹۵ داشته ایم.


وی ضمن تأکید بر نقش انکار ناپذیر و مخرب مطالبات در روند حرکتی و عملکرد بانکها و مؤسسات اعتباری و نیز اشاره به پایین تر بودن نرخ رشد مطالبات استان، تصریح کرد: استان قم در مقوله ی پیگیری و وصول مطالبات، دو مکانیسم تعریف نموده که در عین اجرای مجزا، در واقع مکمل یکدیگرند. نخست پیگیری مطالبات از طریق شعب، آن هم بصورت انجام اقدامات مرحله ای، مستمر و منطبق بر آئیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه و دوم، پیگیری مطالبات از طریق واحد حقوقی ستاد استان در قالب انجام اقدامات قانونی و قهری و طرح دعاوی در محاکم صالحه تا حصول نتیجه رضایت بخش؛ با این توضیح مهم که اقدامات واحدهای صف و ستاد در این زمینه، از طریق کمیته پیگیری و وصول مطالبات استان و با برگزاری بی وقفه جلسات مشترک هفتگی هماهنگ می گردد.  


ناصر سزاوار در پایان، عملکرد شعب تابعه را در پرداخت تسهیلات تکلیفی همچون وامهای ازدواج و حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و ... مطلوب ارزیابی کرده و افزود: آنچه می تواند ارتقاء جایگاه بانک را در پی داشته باشد بی شک، تفکر درست، برنامه ریزی هدفمند و کار خلاقانه است که می بایست از سوی کلیه همکاران همواره سرلوحه امور قرار گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر