شرکت های چینی مقروض ترین بنگاه های اقتصادی جهان هستند

میزان بدهی شرکت های چینی به ۱۸ تریلیون دلار رسیده که بیشترین رقم در جهان محسوب می شود.
کد خبر : ۷۳۸۴۹
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بیزینس اینسایدر، «بانک تسویه بین المللی» اعلام کرد، میزان بدهی شرکت های چینی به ۱۸ تریلیون دلار رسیده که این رقم معادل ۱۶۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور و بیشترین میزان بدهی شرکت ها در جهان محسوب می شود.  


این در حالی است که پیش از این سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نسبت به روند افزایشی بدهی شرکت های چینی هشدار داده بود؛ ضمن اینکه در ماه فوریه، «فدرال رزرو» آمریکا نسبت به افزایش میران بدهی های جهان و منجر شدن آن به یک بحران مالی جدید ابراز نگرانی کرده بود.  


همچنین صندوق بین المللی پول هم در مورد بدهی شرکت های چینی بطور مرتب هشدار می دهد. در همین حال مقامات چینی یعنی دولت و بانک مرکزی این کشور توسط ابربانک های دولتی حمایت می شوند و در صورت عدم توان در بازپرداخت بدهی از اوراق قرضه استفاده می کنند، به جای اینکه بخواهند آن را بصورت نقد تسویه کنند و این موضوع در نهایت بر روی رشد اقتصادی و رشد اعتباری چین تاثیر منفی می گذارد؛ ضمن اینکه باعث ایجاد حباب در بدهی های این کشور هم می شود.


به گفته کارشناسان اقتصادی، همگان می‌دانند که یک مشکل اعتباری در چین وجود دارد؛ اما مردم این کشور اغلب مقیاس آن را فراموش کرده اند و این مسئله از منظر جهانی مهم است.


از سویی دیگر، برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که تا پایان سال جاری میلادی، میزان بدهی بد شرکت های چینی (بدهی که باز پرداخت آن صورت نمی گیرد) ۷ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار خواهد بود و این رقم در حدود ۶۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است و ۳۴ درصد از مجموع بدهی ها را به خود اختصاص می دهد.  



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر