02 شهريور 1396 - 09:31
به دنبال تحریم‌های پکن؛

صادرات بنزین چین به کره شمالی ۹۷ درصد کاهش یافت

اداره گمرک چین اعلام کرد: صادرات بنزین این کشور در ماه گذشته میلادی به کره شمالی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۷۳۹۴۰
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، اطلاعات گمرک چین نشان می دهد که صادرات بنزین این کشور به کره شمالی در ماه گذشته میلادی یعنی جولای به طرز قابل توجهی کاهش یافت؛ این در حالی است که تعلیق فروش سوخت به کره شمالی توسط شرکت ملی پتروشیمی چین موسوم به «سی ان پی سی»، موجب کاهش بی سابقه صادرات سوخت به کره شمالی شده است.


در همین حال، ادراه کل گمرک چین اعلام کرد: صادرات بنزین این کشور در ماه گذشته میلادی به کره شمالی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن با ۹۷ درصد کاهش به تنها ۱۲۰ تن رسید که ارزش آن کمی بیش از ۱۰۰ هزار دلار است.  


البته این رقم برای ماه جولای سال ۲۰۱۶ میلادی ۸ هزار و ۲۶۲ تن ثبت شده است. بر اساس اطلاعات رویترز، این آمار از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد بی سابقه گزارش می شود.


همچنین آمار گمرک چین نشان می دهد که تجارت این کشور با کره شمالی در ماه گذشته میلادی به دنبال ممنوعیت خرید زغال سنگ از کره شمالی کاهش یافته است و تمامی این محدودیت ها در ایجاد روابط تجاری با کره شمالی به تحریم های بین المللی علیه «پیونگ یانگ» در پی انجام آزمایشات موشکی کره شمالی صورت گرفته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها