03 شهريور 1396 - 12:06

محدوده مقاومتی بورس شکست/ بازدهی ۷ درصدی بازار سرمایه

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس گفت: شاخص بورس اوراق بهادار در هفته­ جاری با ۰.۱ درصد رشد به عدد ۸۲.۵۴۱ واحد رسید و بازدهی شاخص از ابتدای سال تاکنون حدود ۷ درصد بوده است.
کد خبر : ۷۳۹۷۴
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش ایبِنا؛ بهنام بهزادفر افزود: شاخص بورس اوراق بهادار در هفته­ کاری که گذشت با ۰.۱ درصد رشد به عدد ۸۲.۵۴۱ واحد رسید. بازدهی شاخص از ابتدای سال تا کنون حدود ۷ درصد بوده که رقم قابل توجهی است، اما ۳ درصد از بازدهی اوراق بدون ریسک کم­تر است.


مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: در هفنه گذشته چند اتفاق مناسب پیرامون بازار سرمایه رخ داد که مهم­ترین آن کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد، آن هم به صورت علی­ الحساب بود.


وی افزود: این موضوع عملا باعث می­ شود که رقم کف PE یا نسبت قیمت به درآمد بازار سرمایه روی رقم ۶.۷ بسته شود که این رقم هم­ اکنون ۶.۷ است و علاوه بر آن بخشی از از نقدینگی بازار پول که تمایل به حضور در بازارهای پرریسک را دارند، به سمت بازار سرمایه منتقل شود.


بهزاد فر با بیان اینکه خبر مهم دیگر در بازار سرمایه شکست سقف ۸۱.۲۰۰ واحدی شاخص از نظر تکنیکال هست که به تدریج در یک ماه گذشته رخ داد، عنوان کرد: این محدوده ۳ سال برای شاخص کل بورس، محدوده مقاومتی بود. در حال حاضر تا محدوده ۸۹.۵۰۰ عملا هیچ مقاومتی پیش روی شاخص نیست و حتی در صورت افت بازار همین محدوده ۸۱.۲۰۰  واحدی یک حمایت مناسب برای شاخص جهت جلوگیری از افت بیشتر است.


وی افزود: خبر مهم دیگر بازار سرمایه هم انتقال اوراق اسنادخزانه اسلامی یا سخاب به بازار بورس است که با انتقال این اوراق بازدهی ۳۰ و حتی ۴۰ درصدی این اوراق کاهش خواهد یافت و در نهایت موجب عدم تبدیل سهام به این اوراق توسط سهامداران خواهد شد.


مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس به سنا اظهارداشت: در حال حاضر تنها تهدید پیش روی بازار سرمایه، تسویه­ های اعتباری است که به­ طور عموم در ماه شهریور به اوج خود می­ رسد. پیش­ بینی می­ شود این پدیده در نیمه دوم شهریور کم­رنگ تر شود و در مجموع نیز با اتفافات مثبت ذکر شده در مجموع وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال بهتر از نیمه اول باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها