04 شهريور 1396 - 09:43
به مناسبت روز بانکداری اسلامی؛

۸ شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران افتتاح می‌شود

بانک قرض الحسنه مهر ایران به مناسبت فرا رسیدن روز بانکداری اسلامی ۸ شعبه خود در استان‌های کشور را افتتاح خواهد کرد.
کد خبر : ۷۳۹۸۶
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در تقویم رسمی کشور دهم شهریور ماه هر سال که مصادف است با تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا (مشتمل بر ۲۷ ماده و ۴ تبصره) به عنوان روز بانکداری اسلامی نامگذاری شده است.


تصویب این قانون با هدف ریشه کن کردن ربا از سیستم بانکی کشور، ایجاد بنیان اقتصاد اسلام و گسترش عدالت اجتماعی در میان آحاد جامعه صورت گرفت و در این راستا بانک های اسلامی و قرض الحسنه نیز فعالیت خود را آغاز کردند.


بر این اساس، بانک قرض الحسنه مهر ایران با قصد تامین نقدینگی و رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حمایت از نیازمندان واقعی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به منظور حرکت به سوی ترویج عملیات بانکی اسلامی تشکیل شده است که طی یک دهه فعالیت خود گام های موثری در حوزه های ازدواج جوانان، معیشت، بهداشت و درمان، اشتغالزایی و کارآفرینی برداشته است.


تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در زمینه قرض الحسنه، رعایت اصول و مبانی اقتصادی اسلام و رشد آگاهی عمومی نسبت به آنان، جلب همکاری آحاد جامعه در توسعه و فراگیر نمودن امور مرتبط با قرض الحسنه، شرایط، افتتاح انواع حساب های بانکی و صدور انواع چک های مسافرتی، تضمینی و ... در بستر قرض الحسنه از جمله اهداف و وظایف بانک قرض الحسنه مهر ایران به شمار می آید.


این بانک در سال های اخیر فعالیت های گسترده و ارزنده ای را برای ترسیم بسترهای مناسب به منظور همکاری با خیرین جامعه آغاز نموده که افتتاح باشگاه خیرین بخشی از این اقدامات است.


در این باشگاه، ضمن ایجاد فضایی برای تعامل بهتر خیرین، دریافت نظرات و پیشنهادات آنان و تقویت و هدایت هدفمند منابع خیرین جامعه جهت اجرای امورعام المنفعه، نسبت به ارائه بسته خدمات بانکی و اعتباری ویژه خیرین مانند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد نیازمند معرفی شده توسط خیرین(با هدف توانمندسازی آنان) از محل اعتبار حساب آن ها اقدام می شود.


همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از پیشگامان در عرصه حمایت از مسئله ازدواج جوانان می باشد به نحوی که نه تنها اولین بانک پرداخت کنند تسهیلات یکصدمیلیون ریالی ازدواج است بلکه با ابلاغ و اجرای طرح "پیوند مهر ایران" عملکرد شایسته ای در راستای تسهیل امر ازدواج ارائه نموده است.


این طرح براساس الگوی هم افزایی منابع مالی مشتریان و بانک و به خدمت گرفتن مجموع آنها در امر تسهیلات ازدواج طراحی شده و از طریق رویکردهایی نظیر تشویق افراد و خانواده ها به پس انداز و همچنین توسعه سنت ارزشمند قرض الحسنه به نوعی زمینه ها و رویه های بانکداری اسلامی را در جامعه گسترش می دهد.


این بانک بنا دارد تا در هفته بانکداری اسلامی و با هدف تسهیل و گسترش بستر استفاده متقاضیان از خدمات قرض الحسنه و مطابق با موازین اسلامی آن، اقدام به افتتاح حساب ۸ شعبه در استان های مختلف کشور نماید.


در هفته بانکداری اسلامی شعب بهاباد و اردکان در یزد، زرند کرمان، سردارجنگل تهران، تالش گیلان، نهاوند همدان، انقلاب زابل، زیتون کارمندی اهواز در بانک قرض الحسنه مهر ایران افتتاح خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر