05 شهريور 1396 - 14:23

زمان واریز سود سهام عدالت/ مبلغ ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان

مشاور سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: سازمان آمادگی لازم برای واریز سود سهام مشمولین را دارد و احتمالا تا پایان شهریور این امر محقق می‌شود که مبلغ آن از حدود ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.
کد خبر : ۷۴۰۸۹
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا، سید جعفر سبحانی، در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت به مشمولین بیان کرد: واریز سود سهام عدالت در شهریور ماه منوط به مصوبه شورای اصل ۴۴ است و هر زمان این مصوبه به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شود سود سهام عدالت به حساب مشمولینی که شماره شبا ارائه کرده‌اند واریز خواهد شد.


مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارایه و تایید آن را دریافت ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد.


وی در ادامه افزود: سازمان خصوصی‌سازی آمادگی لازم برای واریز سود سهام به مشمولین را دارد و احتمالا تا پایان شهریور ماه این امر محقق خواهد شد که مبلغ آن بسته به صورتحساب مشمولین از ۱۵۰ هزار تومان تا حدود ۷۰ هزار تومان خواهد بود.


مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه مشمولینی که پس از ارایه شماره شبا متوفی شده‌اند سود دریافت خواهند کرد توضیح داد: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارایه و تایید آن را دریافت ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد و جز ۴۷ میلیون و ۲۰۰ نفر مشمول زنده سهام عدالت به شمار خواهند آمد.


سبحانی تاکید کرد: از میان کل مشمولین سهام عدالت حدود ۲ میلیون نفر متوفی شده‌اند که در حال برنامه ریزی برای پرداخت سود سهام این افراد به وراث آنها هستیم ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده ولی مشمولین متوفیایی که جز ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بعد از آذر سال ۹۵ تا به امروز باشند سود سهام عدالت در شهریور ماه به شماره شبایی که به سامانه ارایه داده‌اند واریز خواهد شد.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر حساب متوفی بعد از فوت مسدود شده باشد، تکلیف سود مشمولین سهام چه خواهد شد، گفت: بررسی شماره شبای مشمولین در زمان ارایه شماره حساب صورت خواهد گرفت و دوباره بررسی در این باره انجام نمی‌شود به همین دلیل سود سهام عدالت متوفیان این مدت نیز به حساب آنها واریز خواهد شد و سازمان خصوصی‌سازی مسئولیتی در قبال پرداخت یا عدم پرداخت این سود به وارث توسط بانک نخواهد داشت


مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه چرا دوباره شماره‌های شبای مشمولین بررسی نمی‌شود تصریح کرد: امکان اینکه هر هفته شماره‌های شبا مشمولین توسط بانک‌ها به طور دوباره بررسی شود وجود ندارد به همین دلیل اگر در ماه‌های گذشته شماره شبا ارایه و به تایید آن به مشمول رسیده و فرد در این مدت متوفی شده سازمان خصوصی سازی سود را همانند سایر مشمولین در قیر حیات به حساب آنها واریز خواهد کرد ولی مسئولیتی در قبال اینکه بانک سود را به خانواده مشمولان متوفی خواهد داد یا خیر نخواهد داشت.


سبحانی در خصوص تعداد افرادی که از سامانه سهام عدالت صورتحساب دریافت کرده‌اند اظهارداش: در حال حاضر بیش از ۳۶ میلیون نفر از سامانه سهام عدالت صورتحساب دریافت کرده‌اند که از این میان ۳۰ میلیون نفر شماره شبای خود را جهت دریافت سود ارایه کرده‌اند و سایر مشمولین نیز فرصت دارند تا صورتحساب دریافت کرده و در صورت تمایل اقدام به تکمیل سرمایه تا سقف یک میلیون تومان کنند، شماره شبای شخصی و صحیح خود را جهت دریافت سود به سامانه ارایه کنند.


وی یادآو رشد: مشمولینی که شماره شبای خود را ارایه نکنند نیز مشمول سود سهام می‌شوند ولی فرصت دریافت آن را در مرحله اول که احتمالا در شهریور ماه خواهد بود از دست خواهند داد و واریز سود به ماه‌های بعد موکول می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر