07 شهريور 1396 - 10:19

شلیک موشک کره شمالی بر روی شاخص بورس جهان فرود آمد

آزمایش موشک کره شمالی منجر به سقوط شاخص بورس‌های جهان شد و بار دیگر نگرانی‌هایی را مبنی بر از سرگیری تنش میان «واشنگتن» و «پیونگ یانگ» تازه کرد.
کد خبر : ۷۴۱۸۱
موشک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، به دنبال شلیک یک موشک دیگر توسط کره شمالی بر فراز منطقه شمالی ژاپن، موج تازه ای از نگرانی ها را مورد تنش جدید میان «واشنگتن» و «پیونگ یانگ» به راه انداخت و موجب شد تا بورس معاملات آتی آمریکا و شاخص سهام کشورهای آسیایی در روز سه شنبه سقوط کند.


بر همین اساس، کره شمالی در ساعات اولیه امروز موشکی را شلیک کرد که پس از عبور از فراز ژاپن در آب های اقیانوس آرام و در حدود فاصله یکهزار و ۱۸۰ کیلومتری دور از منطقه «هوکایادو» فرود آمد و موجب شدت گرفتن تنش در شبه جزیره کره شد.  


این در حالی است که این موضوع برای ین ژاپن خوش یمن بود و ارزش آن را در مقابل دلار آمریکا به بیشترین سطح خود در ۴ ماه اخیر رساند. همچنین شاخص بورس «اس اند پی» آمریکا هم ۰.۸۵ درصد روند نزولی به خود گرفت.


همچنین در آسیا بورس «نیکی» ژاپن و «کاسپی» کره جنوبی هر کدام به ترتیب با ۰.۹ درصد و ۱.۶ درصد کاهش روبرو شدند؛ ضمن اینکه میانگین شاخص بورس آسیا - اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن هم ۷ دهم درصد تنزل پیدا کرد.  


در بازار ارز، هر ین ژاپن با ۸ دهم درصد افزایش به ۱۰۸.۳۳ دلار رسید که بیشترین رقم از ماه آوریل محسوب می شود و هر فرانک سوییس با رسیدن به ۰.۹۴۹۸ دلار، بالاترین رقم در یک ماه اخیر را تجربه کرد و در مقابل یورو هم با ۴ دهم درصد افزایش به ۱.۱۳۹۶ یورو رسید.


همچنین یورو با کمی کاهش ارزش به ۱.۱۹۷۰ دلار رسید و از بیشترین سطح خود در ۲ سال و نیم اخیر که رقم ۱.۱۹۸۶ دلار بود، کمی فاصله گرفت؛ ضمن اینکه «وان» کره جنوبی ۸ دهم درصد کاهش در برابر دلار را تجربه کرد.


در بازار معاملات جهانی طلا، هر اونس فلز زرد با ۹ دهم درصد افزایش به یکهزار و ۳۲۴ دلار رسید.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها