08 شهريور 1396 - 08:37
به مناسبت فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی

اجرای تفاهمنامه مشترک بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت بهداشت

نشست مشترکی با فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی و در راستای عملیاتی شدن یکی از بندهای تفاهم‌نامه بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ای تامین یک باب مرکز برگزار شد.
کد خبر : ۷۴۲۳۹
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، نشست مشترکی به مناسبت فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی و در راستای عملیاتی شدن یکی از بندهای تفاهم‌نامه فی‌مابین بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تامین یک باب مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد، میان مدیران ارشد دو مجموعه برگزار شد.


مرتضی اکبری مدیرعامل، حسن تلیکانی عضو هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک به همراه دکتر میراسماعیل رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، دکتر دلشاد قائم‌مقام مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه ایران، یونسی رییس اداره‌کل خیرین وزارت بهداشت و دکتر شریعت رییس بیمارستان روانپزشکی ایران برای شروع این همکاری مشترک به تبادل نظر و گفتگو پرداختند.


در ابتدای این نشست، دکتر شریعت رییس بیمارستان روانپزشکی ایران در این جلسه به همکاری های صورت گرفته برای ساخت و بهره برداری از فاز یک بیمارستان روانپزشکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه، پروژه جامعی است که شامل ۳۰ هزار مترمربع فضا می باشد که فاز اول آن با مشارکت وزارت بهداشت آغاز و با تخصیص اعتبار، قراردادهای لازم منعقد شده است.


وی افزود: این پروژه پس از انجام و تکمیل فاز مطالعاتی خود وارد فاز عملیاتی شده و درحال حاضر در مرحله گودبرداری، مگر ریزی و احداث فندانسیون به سر می برد.


رییس بیمارستان روانپزشکی ایران تصریح کرد: پروژه ای که بانک قرض الحسنه مهر ایران در آن مشارکت می کند نزدیک به ۸ هزار متر مربع مساحت دارد که در سه طبقه احداث می شود. این پروژه به صورت مدورال طراحی شده است و این امکان را دارد که به صورت مستقل مورد بهره برداری قرار گیرد.


دکتر شریعت خاطرنشان ساخت: در این بیمارستان برای ۳۰۰ نفر تخت خواب دیده شده و دارای فضاهای لازم پشتیبانی، بازتوانی و غیره می باشد.


دکتر میراسماعیل رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران نیز در ادامه گفت: بیماری های اعصاب و روان در جامعه ما بسیار مظلوم واقع شده است و این موضوع، حوزه ای نیست که تنها با اقدامات دولت به سامان برسد. بنابر این خیرین می توانند در این زمینه نقش پررنگی در کمک به این افراد و توجه به آنها داشته باشند.


وی افزود: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران عملکرد شایسته ای در خصوص مسئولیت های اجتماعی و توجه به نیازمندان جامعه داشته است و حمایت این بانک از احداث این مرکز درمانی در بیمارستان روانپزشکی ایران جای تشکر و قدردانی دارد.
در ادامه، مرتضی اکبری نیز در خصوص مسئولیت های اجتماعی بانک بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشتاز عرصه های کمک به نیازمندان است و تمامی تلاش خود را برای بهبود معیشت و توانمندسازی اقشار ضعیف و متوسط جامعه از طریق اجرای بانکداری اسلامی به کار می گیرد.


وی افزود: این بانک طی اقدامات جدیدی گامهای موثر و مطلوبی در حوزه های ازدواج جوانان، حمایت از دانش آموزان، بهبود و ارتقاء بهداشت روانی و سلامت جامعه و توجه به اشتغال و مسکن در بخش های روستایی و مناطق محروم برداشته است و در این راستا تفاهمنامه هایی با وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جهاد سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک با تمامی ظرفیت و پتانسیل های موجود در زمینه های مختلف ورود پیدا کرده و بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی خیریه می توانند با متمرکز نمودن بخشی از گردش مالی خود در این بانک، از خدمات قرض الحسنه بهره مند گردند.


وی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به انسان های نیازمند تعلق دارد و ساختار کلی و عملیاتی آن با سیستم و نظام بانکی کشور کاملاً متفاوت است.


شایان ذکر است، وکیل مشاور مدیرعامل و رئیس اداره حوزه مدیریت، ترکیان رئیس اداره حسابداری و بودجه، فرجی مهماندار رئیس اداره توسعه سرمایه انسانی، انصاری جعفری رئیس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات و صمدی سرپرست اداره روابط عمومی و بازاریابی در این دیدار حضور داشتند.


 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر