11 شهريور 1396 - 11:48
مدیر نظارت بر ناشران عنوان کرد:

انتشار عملکرد ماهیانه، فرصتی واقعی و قابل اتکا برای بازار سرمایه

با توجه به مهلت سه روز کاری برای ارایه اطلاعات عملکرد ماهانه، تا تاریخ ۴ شهریور ۹۶ تعداد ۲۲۹ از ناشران اطلاعات عملکرد ماهانه مرداد ماه ۱۳۹۶ خود را منتشر کرده‌اند.
کد خبر : ۷۴۳۴۰
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا؛ سعید محمدعلیزاده مدیر نظارت بر ناشران افزود: با توجه به مهلت ۳ روز کاری پس از پایان هر ماه، اطلاعات به موقعی بابت اطلاع رسانی ناشر در خصوص عملکردها در اختیار عموم قرار می گیرد که بازخوردهای خوبی از سوی استفاده کنندگان و تحلیلگران نسبت به این فرصت جدید بازار سرمایه رقم خورده است.


وی با بیان اینکه با توجه به الزام ناشران پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس به ارایه اطلاعات عملکرد ماهانه از مهر ماه سال ۱۳۹۵ روند رو به بهبود ناشران در ارایه اطلاعات ماهانه کلید زده شده، تصریح کرد: تاکنون ۳۷۷ شرکت از شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس نسبت به ارایه اطلاعات ماهانه تیر ماه و ۲۹۹ شرکت در مرداد ماه اقدام کرده اند.


به گفته این مقام مسئول الزام ناشران به ارایه اطلاعات ماهانه کمک شایانی به افزایش شفافیت در بازار کرده است. انتشار این اطلاعات که مبتنی بر عملکرد واقعی شرکت ها آنهم به صورت ماهیانه و تجمعی تا پایان هر ماه در هر دوره اطلاع رسانی است، از قابلیت اتکای مناسبی برای تصمیم گیری برخوردار است.


مدیر نظارت بر ناشران با بیان اینکه بازخوردهایی که از سرمایه گذاران و فعالین بازار در این خصوص گرفته شده حاکی از استفاده مفید تحلیل گران از این فرصت جدید بازار سرمایه برای سهامداران حقیقی و حقوقی بوده است، گفت: هریک از ناشران که اطلاعات عملکرد ماهیانه خود را مطابق دستورالعمل افشا، ارسال نکنند مشمول پیگیری های تخلفاتی می شوند که متعاقباً مجازات هایی را در پیش خواهد داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر