12 شهريور 1396 - 14:16

نهایی شدن طرح قانون پولی و بانکی تا قبل از لایحه بودجه ۹۷

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که طرح قانون پولی و بانکی تا قبل از ارایه لایحه بودجه ۹۷ در این کمیسیون نهایی و به صحن علنی مجلس ارسال می شود.
کد خبر : ۷۴۴۰۷
مجلس

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، سیدفرید موسوی با بیان اینکه پس از در دستورکار قرار گرفتن طرح قانون پولی و بانکی و طرح عملیات بانکی موارد آماده شده توسط اعضای کمیسیون نهایی می‌شود، افزود: گروه‌های کارشناسی به موازات طرح را پیگیری می‌کنند که تا قبل از ارائه لایحه بودجه سال ۹۷، طرح قانون پولی و بانکی و طرح عملیات بانکی در کمیسیون نهایی و تصویب و به صحن علنی ارسال شود.


ویبا اشاره به نشست کارگروه طرح های بانکداری اسلامی در مشهد مقدس برای بررسی این طرح ها، گفت: بررسی‌های پایانی درباره این طرح ها در حال انجام بوده و دولت نیز در هفته های اخیر لوایح را به مجلس ارائه کرده که با حضور کارشناسان مختلف جلسات فشرده ای برای بررسی این طرح برگزار می شود تا طرح نهایی شده و از هفته اول مهر ماه در دستورکار کمیسیون قرار گیرد.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره جزییات مورد بررسی در طرح طرح قانون پولی و بانکی و طرح عملیات بانکی، ادامه داد: ساختار و ارکان شبکه بانکی، بانک مرکزی، نوع عملیات بانکی آن، سازوکارهای نظارتی در این طرح بر اساس تجارب موفق بین المللی در حوزه بانکداری و تجربه کشور ایران در سال های اخیر در بانکداری اسلامی و عملکرد بانکی داشته مورد بررسی قرار می گیرد.


عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نظرات کارشناسان جمع بندی شده که بتوان با بررسی ها و جلسات متعدد قانونی جامع به نظام بانکی و شبکه اقتصادی ارائه شود، اما نباید فراموش شود که این جزء نخستین گام ها برای اصلاح شبکه بانکی است که پس از آن باید رفع مابقی مشکلات شبکه بانکی در دستور کار قرار گیرد.


لازم به ذکر است که کارگروه طرح های بانکداری کمیسیون اقتصادی از سه شنبه هفته گذشته در شهر مشهد مقدس جلسات کارشناسی خود را با حضور کارشناسان حوزه بانکداری آغاز کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها