12 شهريور 1396 - 16:17

نقش خوددریافت- خودپرداز در کاهش مشکلات امنیتی

تامین امنیت در بانک‌ها و جلوگیری از سرقت پول مستلزم توجه به مولفه‌های مختلفی است که با استفاده از دستگاه‌های خوددریافت - خودپرداز، بخش عمده‌ای از این چالش‌ها و نگرانی‌ها برطرف می‌شود.
کد خبر : ۷۴۴۱۶
خود دریافت خود پرداخت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی شرکت ایران ارقام، یکی از مهمترین دغدغه های بانکداری الکترونیک و مشتریان آن، تقویت امنیت سخت افزاری و نرم افزاری تبادل اطلاعات مالی و پولی، جلوگیری ازجعل و تقلب و کلاهبرداری است.


در واقع شرکت ها و موسسات ارایه دهنده خدمات بانکی در مقیاس جهانی سعی دارند بر پیچیدگی های ناشی از چالش های امنیتی غلبه کنند، زیرا این خطرات روز به روز در حال گسترش است. تامین امنیت در بانک ها و جلوگیری از سرقت پول مستلزم توجه به مولفه های مختلفی است که با استفاده از دستگاه های خوددریافت - خودپرداز بخش عمده ای از این چالش ها و نگرانی ها برطرف می شود.


افزایش فعالیت های کلاهبردارانه و تقلب، باعث توسعه تلاش ها برای حفظ امنیت اسکناس ها وجلوگیری از جعل آنها شده تا جایی که امروزه دستگاه های خوددریافت - خودپرداز به دلیل بهره گیری از سیستم­ های هوشمند شناسایی ۱۰۰ درصدی اسکناس ها و چک پول های تقلبی به یاری بانک ها و موسسات مالی شتافته و موجب تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی نظام بانکداری الکترونیک در میان مشتریان و شهروندان شده است.


در واقع به توجه به گستردگی و ضریب نفوذ بالای دستگاه های خوددریافت - خودپرداز در گستره جهانی و قابلیت توسعه و ارتقا و تغییر آنها موجب شده تا موسسات مالی و بانک ها جلوتر از کلاهبرداران و جاعلان اسکناس حرکت کنند و بتوانند در حال و آینده مبتنی بر استانداردهای ضروری مورد تایید بانک های مرکزی مطبوع خود رضایت مشتریان خود را از خدمات بانکداری الکترونیک ارتقا دهند.


ارایه خدمات خوددریافت - خودپرداز باعث می شود تا کارکنان بانک ها تماس با پول نقد، نداشته باشند و لذا احتمال وقوع هرگونه مسئله و چالش امنیتی به حداقل می رسد. حمله سارقان و تبهکاران به شعب بانک ها کاهش می یابد، زیرا دسترسی به پول نقد در شعب ممکن نیست و لذا هیچ دلیل یا انگیزه ای برای حمله وجود ندارد. برای مثال از زمان آغاز استفاده از خدمات خوددریافت - خودپرداز حملات به شعب بانک آی ان جی در کشور بلژیک به صفر رسیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها