13 شهريور 1396 - 17:23
سیف اعلام کرد:

مذاکرات بانکی ایران - آفریقای جنوبی

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سفر رییس جمهور در سال جاری میلادی به آفریقای جنوبی گفت: قرار است مذاکراتی بین مسئولین بانک‌های مرکزی دو کشور برای گسترش مبادلات بانکی انجام شود.
کد خبر : ۷۴۴۸۵
دکتر ولی اله سیف

به گزارش ایبِنا، ولی الله سیف با اعلام اینکه رییس جمهور به آفریقای جنوبی سفر می کند، در پایان جلسه با رییس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی، با بیان اینکه روابط بانکی ایران و آفریقای جنوبی خیلی محدود است، گفت: در گذشته این روابط وسیع بوده ولی به دلیل شرایط تحریم محدود شده است.


وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن این جلسه افزود: باید این روابط را عادی سازی و روابط بانکی وسیعی را ایجاد کنیم. سیف افزود: با توجه به استقبالی که مقامات آفریقای جنوبی از پیشنهادهای ما داشتند حتماً این پیشنهادات را پیگیری خواهند کرد.


سیف افزود: امیدواریم این اقدامات زمینه ساز بسط روابط و مناسبات بانکی دو کشور و سپس روابط اقتصادی باشد. رییس بانک مرکزی با بیان اینکه در گذشته روابط بانکی دو کشور بسیار خوب بود، گفت: آفریقای جنوبی بزرگترین سرمایه گذاری مستقل را در کشور ما تحت عنوان طرح ایرانسل با شرکت ام تی ان انجام داده که نتیجه مثبتی داشته و طرح موفقی بوده است.


وی تاکید کرد: ظرفیت اقتصاد دو کشور ایجاب می کند روابط کنونی افزایش یابد و روابط بانکی خیلی خوبی داشته باشیم.


رییس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی نیز گفت: جلسه مشترک با رییس کل بانک مرکزی ایران بسیار مفید و در جهت توسعه مناسبات بانکی دو کشور بود.


خانم بالکا امبته پس از جلسه مشترک با آقای سیف، افزود: طبیعی سازی روابط بانکی دو کشور در دستور کار قرار دارد. وی تاکید کرد: این موضوع باعث تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها