17 شهريور 1396 - 12:45
در بازار جهانی معاملات؛

توفان ایرما شاخص بورس آسیا را در نوردید/ شرکت‌های بیمه‌ای در هراس

تاثیرات ناشی از توفان «ایرما» در ایالات متحده آمریکا، شاخص بورس آسیا را پایین آورد و رعب و وحشت را در میان شرکت‌های بیمه‌ای بیش از گذشته افزایش داد.
کد خبر : ۷۴۶۱۹
توفان هاروی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاخص بورس بیشتر کشورهای آسیایی در روز جمعه به دلیل نگرانی از خسارت توفان «ایرما» در ایالات متحده و نیز تداوم نگرانی از آزمایش موشکی کره شمالی با روند نزولی روبرو شد.


در همین حال شاخص بورس «نیکی» ژاپن با ۳ دهم درصد کاهش به ۱۹,۳۴۰.۲۵ واحد رسید؛ ضمن اینکه بورس S&P/ASX ۲۰۰ استرالیا با ۲ دهم درصد روند نزولی به ۵,۶۷۶.۱۰ واحد رسید.


همچنین بورس «کاسپی» کره جنوبی هم با ۲ دهم درصد تنزل به ۲,۳۴۱.۷۱ واحد رسید؛ اما بورس «هنگ سنگ» هنگ کنگ با ۶ دهم درصد افزایش در برابر ۲۷,۶۷۳.۳۴ واحد رسید و بورس «شانگهای» چین با کمی تغییر به واحد ۳,۳۶۶.۸۰ رسید.


از سویی دیگر نگرانی از وسعت خسارت احتمالی از توفان «ایرما» منجر به سقوط شاخص ارزش شرکت های بیمه ای در آمریکا شده است و شاخص بورس «وال استریت» هم روند نزولی را در پیش گرفت.


در بازار جهانی ارز، شاخص ارزش دلار در مقابل یورو به دلیل افزایش پیش بینی بانک مرکزی اتحادیه اروپا از رشد اقتصادی این منطقه در سال جاری میلادی با کاهش روبرو شد و هر یورو به ۱.۲۰۲۴ دلار جهش پیدا کرد؛ ضمن اینکه هر دلار به ۱۰۸.۴۲ «ین» کاهش پیدا کرد.


برچسب ها: دلار بورس توفان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر