18 شهريور 1396 - 11:13

یوآن در مقابل دلار به بالاترین سطح خود در ۱۶ ماه اخیر رسید

مقامات بانکی چین اعلام کردند: یوآن با ۲۳۷ نقطه پایه رشد به بیشترین سطح خود در مقابل دلار آمریکا در ۱۶ ماه اخیر رسیده است.
کد خبر : ۷۴۶۳۴
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شینهوا، بانک خلق چین اعلام کرد: نرخ پول این کشور، یوآن، را برای دهمین روز کاری تقویت کرد و به بیشترین سطح خود در برابر دلار در تقریبا ۱۶ ماه اخیر رسانده است.


در همین حال هر یوان با ۲۳۷ نقطه پایه تقویت به ۶.۵۰۳۲ واحد در برابر دلار رسید که بیشترین رقم از ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد محسوب می شود.


همچنین در بازار ارز خارجی چین هر یوآن مجاز به افزایش یا کاهش ۲ درصدی در مقابل نرخ مرجع این کشور است. بر همین اساس هر یوآن از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۶ درصد در مقابل دلار آمریکا تقویت شده است.


این در حالی است که تنش ایجاد شده در شبه جزیره کره موجب شده تا ارزش شاخص دلار در مقابل ۶ سبد اصلی ارز جهان متوقف شود و سیر منفی به خود گیرد؛ ضمن اینکه رشد اقتصادی ۶.۹ درصدی چین در نیمه نخست سال جاری میلادی از جمله دلایل تقویت یوآن بر شمرده می شود.


بر همین اساس، ذخایر ارزی چین برای هفتمین ماه متوالی در ماه گذشته میلادی با سیر افزایشی به ۳.۰۹۲ تریلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰.۸ میلیارد دلار سیر صعودی به خود گرفته است.


بر پایه این گزارش از جمله دلایل رشد یوآن در مقابل دلار به تضعیف ارزش دلار در ماه های اخیر نسبت داده می شود.


برچسب ها: دلار یوآن چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر