19 شهريور 1396 - 12:23

ضرورت بستن حساب های بانکی راکد/مانده حساب‌ها سوخت نشود

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن تعیین تکلیف حساب های بانکی، گفت: یکی از چالش های موجود نظام بانکی، تعدد حساب های بانکی مربوط به اشخاص است.
کد خبر : ۷۴۶۶۵
بانک ها

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، علی اکبر کریمی در خصوص تعیین تکلیف حساب های بانکی بدون گردش مالی گفت: بطور طبیعی زمینه سوء استفاده از تعدد حساب های بانکی برای یک فرد فراهم است.


نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داشتن یک حساب بانکی واحد، یکی از ملزومات ساماندهی وضعیت نظام بانکی کشور است و نباید این گونه باشد که برای بسیاری از کارهای بانکی مردم را مجبور به گشایش حساب جدید بانکی کنند.


نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بطور مثال در حال حاضر اشخاص متقاضی وام بانکی را مجبور به گشایش حساب بانک در بانک ارائه کننده وام می کنند که این گونه اقدامات منجر به تعدد حساب های بانکی می شود بنابراین بانک ها نباید مردم را در صورت داشتن حساب بانکی، برای دریافت یک وام مجبور به گشایش حساب جدید کنند.


کریمی تصریح کرد: تعیین تکلیف حساب های بانکی و بستن حساب های راکد بانکی، اقدام مثبتی است و باید به سرانجام برسد.


وی ادامه داد: برای بستن حساب های بانکی، باید اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد و مطلوب این است تشریفات بستن حساب بانکی، توسط صاحب حساب انجام شود و مانده حساب یا باید عودت داده شود یا به حساب بانکی دیگری منتقل شود.


نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت عدم مراجعه صاحبان حساب بانکی، برای بستن حساب بانک، حساب را اصطلاحا می بندد و مانده حساب را به مانده حساب های راکد منتقل می کند اما نباید مانده حساب بانکی مشتری سوخت شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر