19 شهريور 1396 - 12:30

توفان هاروی رشد اقتصادی آمریکا را یک درصد کاهش داد

بانک «گلمن ساچ» آمریکا اعلام کرد: توفان «هاروی» می تواند تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را در سه ماه سوم سال جاری میلادی یک درصد کاهش دهد.
کد خبر : ۷۴۶۶۸
توفان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، بانک «گلمن ساچ» آمریکا اعلام کرد: انتظار می رود خسارات ناشی از توفان سهمگین «هاروی» در ایالات متحده که بعنوان پرهزینه ترین فاجعه از بعداز تاریخ جنگ جهانی دوم در آمریکا محسوب می شود، بر روی رشد اقتصادی این کشور تاثیر منفی بگذارد.


در همین حال تحقیقات این بانک بر روی الگوی ۳۵ توفان سهمگین در آمریکا نشان می دهد که «هاروی» یک درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تحت الشعاع خود قرار خواهد داد و منجر به روند کند موقتی در اقتصاد این کشور می شود.


«گلمن ساچ» اعلام کرد: تاثیر این رشد منفی بر روی هزینه کرد مصرف کنندگان، موجودی کالا، بخش مسکن و انرژی دیده خواهد شد؛ ضمن اینکه برآورد می شود ۲ دهم درصد به قیمت ها در کوتاه مدت افزوده شود.


همچنین انتظار می رود توفان «هاروی» نرخ بیکاری آمریکا را در دو ماه آینده از ۲۰ هزار نفر به یکصد هزار نفر افزایش دهد. بر همین اساس، برآورد می شود که توفان «هاروی» ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت ایجاد کرده باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر