20 شهريور 1396 - 11:01
صالح آبادی خبرداد:

بانک توسعه صادرات جزو امضا کنندگان قرار داد اوبر بانک اتریش

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به انعقاد قرارداد جدید بانکی با اوبر بانک اتریش در آینده نزدیک، گفت: بانک توسعه صادرات جزء امضا کنندگان این قرار داد است و خط اعتباری دریافت می کند.
کد خبر : ۷۴۷۱۵
علی صالح آبادی

به گزارش ایبِنا،علی صالح آبادی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد از آغاز فعالیت دوباره بانک ملت سئول در کره جنوبی خبرداد و گفت: بانک ملت سئول دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.


وی افزود: این بانک طی سالیان گذشته در کره جنوبی فعالیت داشت ولی به دلیل اعمال تحریم ها از سوی دشمنان بطور کامل بسته شد.


وی اظهارداشت: خوشبختانه با توجه به پیگیری های مناسب بانک مرکزی و وزارت امور خارجه بانک ملت سئول دوباره فعالیت های خود را از سر گرفته است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: در حال حاضر بانک مزبور بدون هیچگونه محدودیتی می تواند به تجار، بازرگانان، صادر کنندگان و وارد کنندگان ایرانی خدمت ارائه دهد.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا یادداشت تفاهم بانک های خصوصی ایران با فدراسیون بانک های کره جنوبی می تواند واهمه ای که تمامی بانک های بین المللی جهت همکاری با ایران و جریمه آمریکا را دارند خنثی کند، افزود: شرایط امروز دنیا به نسبت چند سال گذشته بسیار متفاوت شده است.


صالح آبادی با بیان اینکه درشرایط فعلی وضعیت همکاری بانک های بزرگ دنیا با ایران به مراتب بهتر شده است، اظهارداشت: برای مثال دویچه بانک (Deutsche Bank) آلمان در گذشته هیچ گونه همکاری با ایران نداشت ولی در حال حاضر حواله های مربوط به مشتریان ایرانی را مورد پذیرش قرار می دهد.


وی در ادامه با اشاره به این جمله که سهامداران بانک (EIH) مستقر در آلمان ایرانی هستند، گفت: بانک مزبور ضمن برقراری تعامل با تمامی بانک های دنیا عضو سیستم تسویه یورو نیز به شمار می رود و می تواند حواله های مشتریان ایرانی را به مقاصد متعدد و در بانک های مختلف ارسال کند.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه کی‌بی‌سی بانک بلژیک از جمله بانک های بزرگ اروپایی است، اذعان داشت: در حال حاضر این بانک نیز همکاری مناسبی با جمهوری اسلامی دارد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر