20 شهريور 1396 - 15:37
معاون اجتماعی وزیر بهداشت:

بانک قرض الحسنه مهرایران بانک عامل خیرین در سطح کشور است

معاونت اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:بانک قرض الحسنه مهرایران به عنوان بانک عامل خیرین در سطح کشور مطرح است.
کد خبر : ۷۴۷۴۲
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، ایازی معانت اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین نشست کارشناسان حوزه خیرین سلامت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور که در مشهد برگزار شد از نقش و رویکر بانک قرض الحسنه مهرایران در زمینه های اجتماعی و اقدامات مثبت و موثر صورت گرفته در حوزه سلامت تقدیر و تشکر نمود.


وی اظهار داشت: پرداختن به موضوعات اجتماعی یکی از اساسی ترین نکاتی است که وزیر بهداشت به آن تاکید می نماید و بالا بردن سلامت جامعه در کنار کاهش هزینه های تحمیلی بر خانواده ها، جامعه و دولت در دستور کار این وزارتخانه و خیرین این حوزه قرار دارد.


وی نقش سازمان های مردم نهاد و کانون های اجتماعی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ سلامت را در سطح جامعه تقویت کنیم تا مردم مراقبت های لازم برای داشتن زندگی با کیفیت تر را انجام دهند.


در ادامه، دکترمشکینی معاون وزیر کشور نیز در خصوص فعالان اجتماعی در این همایش عنوان داشت: جریان سلامت را باید از طریق هم افزایی بین خیرین و مسئولین کنترل وآن را اجرا کرد.


اقدامی، رئیس اداره سازمان و برنامه ریزی بانک قرض الحسنه مهرایران نیز با حضور در این همایش، خدمات این بانک در خصوص وظایف اجتماعی را همسو و در کنار خیرین دانست و گفت: در این حوزه تا کنون گام های موثری در بانک برداشته شده است و امیدواریم با همت و همگرایی خیرین کشور این تعاملات در سطح وسیعی ادامه پیدا نماید.


وی در این همایش خدمات بانک قرض الحسنه مهرایران را در راستای اهداف خیرین و معاونت اجتماعی وزرات بهداشت بیان نمود و طرح های تسهیلاتی و عملکرد بانک در حوزه توانمندسازی نیازمندان بخش سلامت و درمان را تشریح کرد.


 نصیری مدیر کل دفتر خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز بیان داشت: در دنیای امروز فعالان و خیرین عرصه های اجتماعی ره‌پویان راه سخت و پرپیچ و خم پیشرفت در جوامع در حال توسعه به شمار می‌آیند.


وی عقدتفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهرایران را بستر بسیار مناسبی جهت پیشبرد اهداف خیرین و وزارتخانه دانست و عملیاتی کردن آن را در تمام کشور از وظایف مسئولین برشمرد.


نصیری تصریح کرد: ما وقتی سراغ مردم رفتیم توانستیم مشکلات را حل کنیم وتنها راه حل مشکلات در بخش سلامت بهره گیری از توان خیرین با کمک بانک قرض الحسنه مهرایران می باشد.


عدالتی مدیرشعب خراسان رضوی در حاشیه همایش کشوری خیرین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای هم افزایی و پویایی در این حوزه، ضروری است تا مسئولین وزارت بهداشت ارتباط موثری میان خیرین و بانک قرض الحسنه مهرایران ایجاد نمایند.


 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر