20 شهريور 1396 - 15:42
در ۷ هفته اول اجرای طرح ضربتی

۳۶۰ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شد

شبکه بانکی با اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از ابتدای مردادماه سال جاری تا پایان هفته هفتم به بیش از ۳۶۰ هزار نفر از متقاضیان، وام پرداخت کرد.
کد خبر : ۷۴۷۵۰
وام ازدواج

به گزارش ایبِنا، براساس اعلام بانک مرکزی حدود ۹۰ هزار فقره از مجموع وام‌های پرداختی در استان‌های محروم و کم‌برخوردار و بالغ بر ۲۷۰ هزار فقره پرداخت نیز در سایر استان‌ها و مناطق کشور صورت گرفته است.





قبل از اجرای طرح در اول مردادماه سال جاری تعداد افراد در صف (ثبت نام در سامانه وام ازدواج) بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر بوده است که در پایان هفته هفتم از اجرای طرح ضربتی تعداد ۲۴۵ هزار نفر از افراد در صف سامانه کاهش یافته است.



در طول هفت هفته از اجرای طرح، تعداد ثبت نام کنندگان جدید در سامانه وام ازدواج بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته و روال سابق، ثبت نام در سامانه با رشد بی‌سابقه ۱۰۰ درصدی مواجه شده است.



تعداد افراد در صف سامانه وام از بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در ابتدای طرح  به ۲۳۰ هزارنفر در روز ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ کاهش یافته است. لازم به ذکر است که عدم تعادل در تعداد پرداختی وام و کاهش تعداد متقاضیان در صف به دلیل ثبت نام حدود ۱۲۵ هزار نفر متقاضی جدید در طول اجرای طرح است.



در مجموع تعداد پرداختی وام ازدواج از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۶۹۲ هزار فقره بوده که بیش از ۵۰ درصد آن (۳۶۰ هزار فقره) مربوط به هفت هفته اول اجرای طرح بوده است.

 





تعداد وام پرداخت شده در مناطق محروم نیز طی چهار ماهه اول سال جاری بالغ بر ۷۶ هزار نفر بوده اما در مدت هفت هفته از اجرای طرح و با توجه به اولویت تعیین شده از سوی بانک مرکزی حدود ۹۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.



در طول اجرای طرح (هفت هفته) و با پرداخت‌های به عمل آمده، تعداد افراد در صف که ثبت نام آنان مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ بوده است در حال حاضر به ۱۸ هزار نفر کاهش یافته است.



امید است با اجرای طرح، در ابتدای مهرماه سال جاری صرفا افراد ثبت نامی سال ۱۳۹۶ (افراد در صف مربوط به سه ماهه دوم سال جاری) در صف دریافت وام قرار داشته باشند.



در طول هفت هفته از اجرای طرح، تعداد وام دریافتی از سوی متقاضیان زن ۱۶۷ هزار نفر و متقاضیان مرد ۱۹۳ هزار نفر بوده است. بیشترین دریافت‌کنندگان وام ازدواج در طول این دوره از نظر سنی در بین زنان ۲۰ تا ۲۵ سال و در آقایان بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن قرار دارند.



گفتنی است در پایان مردادماه سال جاری ۳۴۰ هزار نفر در صف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه قرار داشته‌اند که در پایان هفته هفتم این تعداد به ۲۳۰ هزار نفر در صف کاهش یافته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر