21 شهريور 1396 - 13:16
توسط رگولاتور اسپانیا؛

فیس بوک ۱.۲ میلیون یورو جریمه شد

آژانس حفاظت اطلاعات اسپانیا فیس بوک را به دلیل جمع آوری اطلاعات محرمانه از کاربران خود در اسپانیا ۱.۲ میلیون یورو جریمه کرد.
کد خبر : ۷۴۷۹۰
فیس بوک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، آژانس حفاظت اطلاعات اسپانیا اعلام کرد، شرکت فیس بوک به دلیل نقض قوانین حافظت از اطلاعات و اسرار مردم این کشور به پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو جریمه محکوم شده است.


در همین حال این نهاد اسپانیایی اعلام کرد، شرکت فیس بوک به جمع آوری اطلاعات شخصی از طریق کاربران خود در اسپانیا بدون اجازه و مطلع کردن آنها پرداخته است. این در حالی است که پیش از این هم فرانسه فیس بوک را به دلیل نقض حریم خصوصی شهروندان این کشور به پرداخت حداکثر جریمه ۱۵۰ هزار یورویی محکوم کرده بود.


بر همین اساس فیس بوک در اسپانیا به طور مخفیانه به جمع آوری اطلاعات در مورد جنسیت، ایدئولوژی افراد، عقاید مذهبی و سلائق شخصی اسپانیایی ها پرداخته است. به گفته مقامات اسپانیایی، شرایط حریم خصوصی شبکه فیس بوک شفاف نیست و به همین دلیل مواردی از این دست در این شبکه به وجود می آید.


بر پایه این گزارش اتحادیه اروپا هم شرکت فیس بوک را به دلیل فراهم کردن اطلاعات گمراه کننده برای بروکسل در مورد به دست آوردن اکثریت سهام «واتس آپ» ۱۲۲ میلیون دلار جریمه کرده است؛ ضمن اینکه بلژیک و هلند هم از فیس بوک شکایاتی را در رابطه با نقض حریم خصوصی کاربران داشته اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر