23 شهريور 1396 - 12:29

توافق ۱۰ میلیارد دلاری تهران-پکن/ سیف به چین رفت

رییس کل بانک مرکزی در راس هیاتی از مدیران نظام بانکی به منظور گفتگو و عقد قرارداد و امضای تفاهم نامه‌های بانکی با مقامات چین، بامداد امروز به این کشور سفر کرد.
کد خبر : ۷۴۸۶۶
ایران و چین

به گزارش ایبِنا، در این سفر هیات ایرانی ضمن دیدار با مقامات شرکت «سیتیک تراست» و مجموعه ی بانک های چینی، قراردادی معادل ۱۰ میلیارد دلار در قالب تامین مالی برای پروژه های عمرانی و تولیدی‌ کشورمان که مجوزهای لازم را با اخذ مراحل قانونی طی کرده است، با حضور مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و برخی مدیران بین الملل بانک های پاسارگارد، پارسیان، صنعت و معدن، رفاه و  توسعه صادرات امضا خواهد شد.


در جلسه دیگری، هیات ایرانی با بانک توسعه چین یادداشت تفاهمی مبنی بر تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی معادل ۱۵ میلیارد یورو امضا خواهند کرد. ضمنا در این دیدار مسائل مربوط به روابط کارگزاری و تبادل اطلاعات بانکی در زمینه های تسویه و نقل و انتقال پول با بانک های چین مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. انتظار می رود بعد از مذاکره تفاهم نامه تامین مالی از طریق بانک چین عملیاتی شود.


دیدار با مقامات اگزیم بانک چین که قبل از این قرارداد تامین مالی  برقی کردن خط آهن «تهران - مشهد» نیز با این بانک به امضا رسیده از دیگر برنامه های دیدار رییس کل بانک مرکزی و هیات ایرانی است، در این جلسه در خصوص سقف تامین مالی و گزینه های جدید برای فاینانس پروژه های عمرانی و تولیدی گفتگو می شود.


بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، هیات ایرانی با مقام نظارتی و کمیسیون مقررات و نظارتی بانک چین  (CBRC ) نیز دیدار و گفتگو می کند. در این دیدار موضوعات مورد علاقه دو طرف با توجه به وظیقه نظارتی بانک مرکزی ایران و از طرفی مقام نظارتی CBRC چین، بررسی می شود.


در این نشست همچنین مسائل روابط کارگزاری با بانک های ایرانی، مسئله نقل و انتقال وجوه در داخل چین و به خارج از این کشور، مشکلات شرکت های ایرانی و راه حل های این مسائل مطرح می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر