25 شهريور 1396 - 11:28

دردسر بزرگ بانک‌های آمریکایی با تاخیر در پرداخت کارت‌های اعتباری

بانک‌های آمریکایی علاوه بر مشکل نرخ پایین بهره و روند کُند تقاضای وام با مسئله جدید تاخیر در پرداخت کارت‌های بدهی روبرو شده‌اند.
کد خبر : ۷۴۹۱۰
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک‌های آمریکا در حال حاضر به دلیل نرخ پایین سود بهره و رشد کند وام ها تحت فشار قرار گرفته اند؛ این در حالی است که به گفته موسسات تحقیقاتی ایالات متحده که در حوزه بازارهای مالی فعالیت دارند، فشار مضاعفی بر روی این بانک ها تحت عنوان «تاخیر در پرداخت کارت های اعتباری» روبه افزایش است.


همچنین چندین بانک بزرگ آمریکایی و شرکت های فعال در زمینه کارت های اعتباری از قبیل «کپیتال وام فاینانشل» و «جی پی مورگان چیس» در گزارش خود آورده اند که برای دو ماه متوالی آمار تاخیر در پرداخت کارت های اعتباری رو به افزایش است که این مسئله معضل جدیدی را برای بانک های این کشور در بحبوحه مشکلات فعلی آنها اضافه کرده است.


به گفته رئیس بانک «فدرال رزرو نیویورک» این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید توجه ویژه ای به آن داشت؛ ضمن اینکه علت اصلی افزایش تاخیر در پرداخت ها به ناتوانی وام گیرندگان در پرداخت بدهی های خود بر می گردد.


بر همین اساس استفاده کنندگان کارت های اعتباری در حالی با مشکل تاخیر در پرداخت روبرو شده اند که همچنان رشد کند افزایش درآمدها در آمریکا به این چالش می افزاید.


به گفته برخی از تحلیلگران بازار، اگر شرایط اقتصادی آمریکا بدتر شود، باز پرداخت کارت های اعتباری به یک مشکل بزرگ در این کشور تبدیل می شود و علت آن هم این است که وقتی در شرایط فعلی که از آن زمان خوب اقتصادی یاد می شود، چنین معضلی وجود داشته باشد، بدون شک در زمان بحران این موضوع به یک چالش جدی تبدیل می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر