26 شهريور 1396 - 13:09

بسته حمایت از توسعه‌صادرات غیرنفتی ابلاغ شد

بیشترین آورده از محل منابع داخلی به منظور اعطای تسهیلات صادراتی در قالب بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی که توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد، برای بانک توسعه صادرات تعیین شده است.
کد خبر : ۷۴۹۷۴
بانک توسعه صادرات ایران

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی که به پیشنهاد کارگروه برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی) در جلسه مورخ نهم مردادماه ۱۳۹۶ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است، از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.


در بند الف این بسته حمایتی آمده است: سپرده‌گذاری مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال به اضافه مانده جذب نشده سپرده‌های ویژه صادراتی صندوق نزد بانک‌های عامل تا تاریخ ابلاغ این بسته (معادل ۱۱ هزار میلیارد ریال) در یک دوره دو ساله در بانک‌های عامل توسط صندوق توسعه ملی جهت اعطای تسهیلات صادراتی.


در این راستا، به منظور افزایش پوشش این تسهیلات با نرخ سودی کمتر از مصوب شورای پول و اعتبار، از تاریخ ابلاغ این بسته منابع صندوق توسعه ملی به شرح مذکور با منابع داخلی بانک‌ها به نسبت ۵۰-۵۰ ترکیب و به صادرات اختصاص می‌یابد.


براساس این تبصره ماده یک از تاریخ ابلاغ این بسته، مشارکت بانکها در اعطای تسهیلات صادراتی از محل منابع صندوق، منوط به رعایت نسبت فوق و نرخ‌های مذکور در تبصره ۲ است. در این راستا، آورده از محل منابع داخلی بانک توسعه صادرات، بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی به ترتیب ۲۰ هزار میلیارد ریال، ۹ هزار میلیارد ریال و ۵ هزار میلیارد ریال خواهد بود و سایر بانک‌ها نیز می‌توانند سهم خود را به صندوق توسعه ملی اعلام کنند.


بند سوم این بسته افزوده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، صندوق توسعه ملی، صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و سازمان توسعه تجارت سازوکار لازم برای حصول اطمینان نسبت به استفاده از تسهیلات مندرج در بسته را طراحی و بر آن نظارت کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها