28 شهريور 1396 - 12:00
رییس اتاق اوکراین مطرح کرد،

بازرگانان اوکراینی در پی توسعه روابط با ایران

رئیس اتاق اوکراین گفت: بازرگانان اوکراینی با علاقه بسیار راه‌های همکاری بیشتر با ایران را رصد می‌کنند و در پی توسعه روابط با ایران هستند.
کد خبر : ۷۵۰۸۰
ایران و اوکراین

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، گنادی چیژیکوف رئیس اتاق اوکراین در دیدار غلامحسین شافعی تأکید کرد: مدت‌ها منتظر آقای شافعی رئیس اتاق ایران بودم و به همین خاطر ورودشان به اوکراین برای اتاق بازرگانی روز مهمی بود چون بخش‌های اقتصادی همیشه به حمایت اتاق‌های بازرگانی نیاز دارند.


رئیس اتاق اوکراین با بیان اینکه، در این نشست مشترک سفیر ایران در اوکراین، ‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی دو کشور نیز حضور داشتند، افزود: علیرغم اینکه با رشد مناسبات روبه‌رو هستیم ولی باید برنامه‌ها و دیدارهای این‌چنین را ادامه بدهیم تا سطح مناسبات ما افزایش بیشتری داشته باشد.


چیژیکوف با بیان اینکه ایران یک کشور دارای پتانسیل عظیم و فرهنگ غنی است، اظهار داشت: بازرگانان اوکراینی با علاقه بسیار راه‌های همکاری بیشتر با ایران را رصد می‌کنند و در پی توسعه روابط با ایران هستند.


غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران نیز با اشاره به استقبال بازرگانان اوکراین از هیأت ایرانی و حضور جدی در همایش تجاری دو کشور، گفت: یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی ایجاد ارتباط بین بخش‌های اقتصادی دو کشور است و با استقبالی که بازرگانان اوکراینی نشان دادند، انگیزه اتاق ایران برای گسترش روابط دوچندان شده است.


وی گفت: سفرای دو کشور در ایران و اوکراین نیز فعالیت بسیار خوبی برای توسعه روابط دارند و در چنین شرایطی همه‌چیز برای جهش اقتصادی طرفین آماده است.


شافعی ادامه داد: اتاق‌های مشترک نیز بازوهای اجرایی اتاق‌ها هستند و ما با اتاق‌های مشترک بازرگانی میدان وسیع‌تری برای فعالیت خواهیم داشت.


رئیس اتاق ایران بر ضرورت گام برداشتن برای تقویت روابط بانکی و بیمه‌ای دو کشور تأکید کرد و گفت: در مناطق آزاد ایران زمینه بسیار خوبی برای تأسیس شعب بانک‌ها فراهم است و بدون تردید توسعه روابط بانکی نقش بسیار مهمی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور خواهد داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها