29 شهريور 1396 - 10:23

ابطال معاملات "های وب"/ ۸۰۰ هزار سهم امروز عرضه می‌شود

بعد از جمع آوری اطلاعات و بررسی‌ها، مشخص شد در معاملات دیروز سهام "های وب" اصل انصاف و دسترسی همگان رعایت نشده و بنابراین مقرر شد کلیه معاملات دیروز "های وب" باطل شود.
کد خبر : ۷۵۱۳۳
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا؛ روح الله حسینی مقدم، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در رابطه با این موضوع افزود:‌ یکی از امتیازات اصلی بازار سرمایه و عامل تمایل شرکت ها برای ورود به آن، افزایش اعتبار است.


وی با بیان اینکه برای بنگاه های اقتصادی علاوه بر منافع مادی، مزایای غیر مادی نیز مهم است، گفت: "های وب" نیز با همین رویکرد به بازار سرمایه وارد شد و تمام موارد درخواستی بازار و نهاد نظارتی را پذیرفته و همه الزام ها و قوانین را رعایت کرده است.


معاون ناشران و اعضای شرکت بورس با تاکید بر اینکه شرکت "های وب" از ابتدای ورود به بازار سرمایه به همه الزام ها پایبند بوده است، گفت: همه فعالین بازار سرمایه باید توجه داشته باشند که به شهرت، اعتبار و حیثیت این شرکت خدشه ای وارد نشود. هرچند این اشکال بر روی نماد " های وب" روی داده اما مسئولیتی متوجه آن نیست.


حسینی مقدم با بیان اینکه همگی باید با حساسیت بیش از پیش به شرکت ها توجه و اعتبار آنها را حفظ کنیم، گفت: مساله اخیر به سهامداران و شرکت "های وب" ارتباطی ندارد.


در این رابطه علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران نیز در گفتگو با سنا با اشاره به نتیجه بررسی های انجام شده در مورد معاملات دیروز سهام "های وب" اظهار داشت: بعد از جمع آوری اطلاعات و بررسی ها، مشخص شد در معاملات دیروز سهام این شرکت اصل انصاف و دسترسی همگان رعایت نشده و در برابر امکان خرید معامله گران آنلاین، معامله گران ثابت شرکت های کارگزاری، قادر به ورود سفارش و خرید نشده اند و مقرر شد کلیه معاملات روز گذشته "های وب" (سه شنبه ۲۸ شهریور ماه) باطل شود.


وی با تاکید بر اینکه اعتماد سهامداران اصل اول و جداناپذیر بازار سرمایه است گفت: در هر زمانی که مشخص شود شرکت کارگزاری یا هر شخص حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه تخلفی انجام داده، برخوردهای انضباطی انجام و اشد مجازات صورت خواهد گرفت.  


صحرایی درباره سهام ابطال شده توضیح داد: ۸۰۰ هزار سهم مربوط به کد آنلاینی که روز دوشنبه اقدام به خرید و دیروز (سه شنبه) اقدام به فروش کرده بود، امروز مجددا عرضه می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر